رییس قوه قضاییه: اتفاقات اخیر، جایگاه جهانی نظام جمهوری اسلامی ایران را ارتقا داد

بندرعباس - ایرنا - رییس قوه قضاییه گفت: اخیرا اتفاقاتی در صحنه جهانی و منطقه‌ای رخ داد که به واسطه آن اتفاقات، جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای ارتقای محسوسی پیدا کرده و بر بازدارندگی، عزت و شوکت نظام ما در منطقه و دنیا افزوده شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری استان هرمزگان تصریح کرد: برهمین اساس باید از این فرصت پیش آمده بهره بگیریم و ارتباطات وثیق و تعریف شده خود را با کشورهای منطقه‌ای و غیر منطقه‌ای توسعه و عمق ببخشیم.

وی در ادامه بیان کرد: موضوعات فرهنگی، اقتصادی و امنیتی بر یکدیگر تاثیر دارند و توجه به امور فرهنگی از اولویت مهمی برخوردار است؛ در این زمینه نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند بلکه همه دستگاه‌ها حتی شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و وزارتخانه‌های مختلف باید به امور فرهنگی توجه کنند.

رییس عدلیه با اشاره به اینکه قاچاق یکی از مشکلات اساسی کشور است، گفت: از یک طرف در مقوله بنزین با ناترازی در تولید و مصرف مواجهیم و از طرفی دیگر در کشور ما بنزین و گازوئیل قاچاق می‌شود که باید تلاش کنیم این مشکل را رفع کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای یادآور شد: نیروهای مسلح ما به پیشرفت‌های چشمگیر و بزرگی نائل شده‌اند و نکته قابل تامل آنکه این پیشرفت‌های چشمگیر در زمان تحریم‌ها اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: مردم ما شایسته خدمت بیشتر هستند، مردم در زمینه‌های مختلف معیشتی، تامین مسکن و برخی امور فرهنگی با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند؛ همه ما مسئولان و کارگزاران برای رفع این مسائل و مشکلات باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم.

مشکلات مردم را نمی‌توان با نشستن در اتاق و دریافت گزارشات درک کرد

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات مردم را نمی‌توان با نشستن در اتاق و دریافت گزارشات درک کرد، گفت: ما مسئولان باید با روحیه جهادی، حضور میدانی، تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آن ها را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه دشمن، اخلاق، فرهنگ، آموزه‌های دینی و اسلامی ما را هدف گرفته است و اگر به مقوله فرهنگی توجه نکنیم ممکن است تبعات این امر به مقولات امنیتی نیز سرایت کند، افزود: ما مسئولان باید با روحیه جهادی، حضور میدانی، تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آن ها را داشته باشیم.

وی ادامه داد: با نشستن در اتاق و دریافت گزارشات نمی‌توانیم مسائل و مشکلات مردم را به طور کامل درک کنیم.

رییس قوه قضاییه اضافه کرد: مشارکت مردم در امر مهم جهش تولید که شعار و هدف اساسی سال است؛ با حرف زدن محقق نمی‌شود بلکه باید زمینه‌ها و بسترهای مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنیم؛ در این رابطه دولت باید از تصدی گری خود بکاهد و بر حمایتگری و نظارت خود بیفزاید.

وضعیت انبارهای اموال تملیکی هرمزگان بهبود یافته است

رییس قوه قضاییه همچنین به سفر قبلی خود به استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: نسبت به سفر قبلی خود به استان هرمزگان در اسفند ۱۴۰۰ شاهد هستم که این استان به لحاظ شاخص‌های مشخصی از جهت‌های گوناگون پیشرفت‌های محسوسی داشته است.

وی گفت: وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان همچون سایر مناطق کشور به شکل چشمگیری بهبود یافته است؛ البته همچنان نواقص و کاستی‌هایی در این حوزه وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها اقدامات عاجلی را در دستورکار قرار دهیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha