۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۴۵
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85464594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش بایدن به گسترش اعتراض‌های دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا

تهران-ایرنا- «جو بایدن» در واکنش به خیزش دانشجویان در سراسر دانشگاه های آمریکا و بدون اشاره به اینکه این دانشجویان به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه معترض هستند، مدعی شد: هرچند در آمریکا حق بیان اعتراض وجود دارد اما جایی برای نفرت‌پراکنی یا خشونت نیست.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، تارنمای نشریه انگلیسی «تلگرام» که اقدام به پخش سخنان بایدن کرد، نوشت: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین که سراسر آمریکا را فرا گرفته، واکنش نشان داد.

بایدن در این باره گفت: هیچ جایی (در آمریکا) برای سخنان نفرت انگیز یا خشونت از هر نوع، چه یهودی ستیزی، چه اسلام هراسی، یا تبعیض علیه آمریکایی‌های عرب تبار و یا آمریکایی های فلسطینی وجود ندارد، این اشتباه است، جایی برای نژادپرستی در آمریکا وجود ندارد، این کار اشتباه و غیرآمریکایی است.

بایدن آنگاه در راستای حمایت از اقدامات ضدبشری رژیم صهیونیسیت که در غزه در جریان است گفت: در هیچ دانشگاهی، هیچ مکانی در آمریکا، نباید جایی برای یهودی ستیزی، یا تهدید به خشونت علیه دانشجویان یهودی وجود داشته باشد.

وی در ادامه افزود: من درک می کنم که مردم (آمریکا) احساسات قوی و اعتقادات عمیقی دارند و در آمریکا به حق بیان آنان احترام می گذاریم و از این حقوق محافظت می کنیم، اما این (مساله) باید بدون خشونت، بدون تخریب، بدون نفرت و در چارچوب قانون انجام شود.

بایدن در نطق خود معترضان (هواداران ملت فلسطین در برابر جنگ غزه) را متهم کرد که موجب ترس و ارعاب دیگران شده و گفت که آمریکا کشور بی قانونی نیست.

رئیس جمهوری آمریکا که طی روزهای اخیر کمک‌های نظامی جدید به رژیم صهیونیستی را امضا کرده و به گفته ناظران و تحلیلگران سیاسی وی نیز شریک جنایت این رژیم در کشتار فلسطینیان ساکن غزه به شمار می رود، گفت: اکنون لحظه شفاف سازی ، اجازه بدهید روشن بگویم، اعتراض خشونت آمیز مورد حمایت نیست اما اعتراض های مسالمت آمیز چرا، تخریب اموال، اعتراض مسالمت آمیز نیست، بلکه برخلاف قانون است.

بایدن در ادامه گفت: تخریب، تعدی، شکستن پنجره ها، تعطیلی دانشگاه ها که باعث لغو کلاس ها و (اخلال) در روند تحصیل، هیچ کدام به عنوان یک اعتراض مسالمت آمیز شناخته نمی شوند.

وی ادعا کرد: آمریکا یک جامعه متمدن است و حق برگزاری اعتراض های مسالمت آمیز وجود دارد و نه اینکه ایجاد هرج و مرج کند.

بایدن در خاتمه و در پاسخ به پرسش خبرنگاری گفت که گارد ملی آمریکا در این ماجرا دخالت نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha