۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۰۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85464522
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شروع هفته چهارم کورس گنبدکاووس با رقابت ۸۴ اسب +فیلم

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۰۴
کد خبر: 85464522
شروع هفته چهارم کورس گنبدکاووس با رقابت ۸۴ اسب +فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- روز نخست هفته چهارم مسابقات اسبدوانی بهاره گنبدکاووس عصر امروز پنجشنبه با رقابت ۸۴ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» در هشت کورس شامل سه دور هزار متری، سه دور هزار و ۲۰۰ متری و ۲ دور هزار و ۶۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور اول این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد ترکمن maiden در دسته مبتدی و نبرده بود، ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «آتا الما بیرجند» زودتر از سایر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های «شاداب سیاهپوش» و «شهرزاد امینی» به ترتیب در جایگاه رتبه دوم و سوم قرار گرفتند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته ۶ بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «گلناز خمبر» اول شد و اسب‌های «شیلان امید» و «آرتور مهر» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم نیز که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته پنج بود با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «کوماتسو» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «دلت دلفینی» و «مرگن» به ترتیب رتبه دوم و سوم را بدست آوردند.

رقابت در دور چهارم روز نخست از هفته چهارم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون کلسیفاید در دسته هفت بود و با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، در پایان اسب «استار لینک» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «ویستریا» و «رویا ناز» به‌ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم این مسابقات هم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته ۲ بود و با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «بوران» اول شد و اسب‌های «پسر آق قلا» و «سوپرا» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت دور ششم این مسابقات هم ویژه اسب‌های سه ساله نژاد تروبرد maiden در دسته میدان آزاد بود که با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «سیران» اول شد و اسب‌های «ریال فوکوس» و «گونادل» به ترتیب دوم و سوم شدند.

دور هفتم روز نخست از هفته چهارم مسابقات سوارکاری کورس بهاره گنبدکاووس که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته ۶ بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد، اسب «آرشام» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «لیدی کوئین» و «دیزنی لند» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

همچنین رقابت دور هشتم و پایانی این مسابقات هم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته ۶ بود و با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «سوکایا» اول شد و اسب‌های «زاها» و «سمرقند» به ترتیب دوم و سوم شدند.

متولیان برگزاری این مسابقات برای روز نخست از هفته چهارم این رخداد ورزشی مبلغ ۱۰ میلیارد و ۶۲۹ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کردند که به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر اهدا می‌شود.

قرار است روز دوم و پایانی مسابقات این هفته نیز عصر فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان به ویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha