۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85464455
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پویش «عدالت برای غزه» دانشجویان پاکستان در حمایت از دانشگاههای آمریکا

اسلام‌آباد - ایرنا - مسئولان تشکیلات دانشجویی در پایتخت پاکستان با اعلام حمایت قاطع از تظاهرات دانشجویان دانشگاه‌های مختلف آمریکا برای غزه و محکومیت جنایات اسرائیل، اعلام کردند که کمپ‌های اعتراضی در دانشگاه‌های پاکستان برپا شده و کمپین «عدالت برای غزه» راه اندازی خواهد شد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، کنفرانس خبری مسئولان تشکیلات دانشجویی و فعالان سیاسی امروز در دانشگاه بین المللی اسلامی در شهر اسلام‌آباد برگزار و سخنرانان سرکوب دانشجویان حامی غزه و معترضین به جنایت‌ اسرائیل به دست نیروهای پلیس آمریکا را محکوم کردند. آنها با اعلام حمایت از خیز جامعه دانشگاهی و دانشجویان در ایالات مختلف آمریکا در حمایت از غزه تاکید کردند: افکار عمومی جهان خواب را از چشم اسرائیل قاتل و حامیانش ربوده و بیداری دانشجویان در جوامع غربی رسوایی بزرگ برای حاکمان آنان و نقطه عطف برای جبهه دفاع از فلسطینیان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان دانشجویی اسلامی جمعیت گفت: ما از همه تشکیلات دانشجویی پاکستان فارغ از هر نگاه سیاسی و یا اجتماعی دعوت می کنیم به پویش "عدالت برای غزه" ملحق شده و در حمایت از دانشجویان حامی غزه در آمریکا یکصدا شویم.

"سید تصور کاظمی" اعلام کرد که جمعه هفته آینده (۲۱ اردیبهشت) تظاهرات بزرگ حمایت از غزه با شرکت همه اقشار جامعه به ویژه دانشجویان و فعالان سیاسی و مدنی در شهر اسلام‌آباد برگزار خواهد شد. وی افزود ‌که فردا جمعه نیز همایش بزرگ جوانان فلسطین با حضور شخصیت‌های سیاسی و مذهبی پاکستان در شهر اسلام‌آباد برگزار می‌شود که طی آن پیام همبستگی و حمایت مردم پاکستان از ملت مظلوم فلسطین و همبستگی با دانشجویان آمریکا منعکس خواهد شد. این فعال دانشجویی افزود که دانشگاه‌های مختلف پاکستان نیز به کارزارهای حمایت از غزه ملحق شده و کمپ‌های اعتراضی نیز توسط انجمن های دانشجویی در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه پلیس آمریکا علیه دانشجویان برپا خواهد شد.

پویش «عدالت برای غزه» دانشجویان پاکستان در حمایت از دانشگاههای آمریکا

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی طی نزدیک به هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است. این رژیم همچنین به بهانه نابودی حماس قصد دارد به شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، حمله کند. این مساله نگرانی بین‌المللی را برانگیخته و به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که چنین اقدامی بحران انسانی در نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند. شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای انتقال فوری کمک‌های بشردوستانه تصویب کرد اما رژیم صهیونیستی با حمایت تمام‌قد واشنگتن این قطعنامه را نادیده گرفته است و به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۷ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha