مدیرروستا: بحث فنی جایی در لیگ برتر ندارد/ نظارت فدراسیون این هفته‌ها باید افزایش یابد

تهران- ایرنا- پیشکسوت فوتبال ایران گفت: کیفیت لیگ برتر خیلی پائین است، ۴ تیم بالانشین لیگ را ببینید، این وضعیت فنی و تاکتیکی بازی‌ها است! بحث فنی و مسائلی از این دست جایی در آن ندارد. 

علی‌اصغر مدیرروستا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شرایط و کیفیت لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت: کیفیت لیگ برتر خیلی پائین است، ۴ تیم بالانشین لیگ را ببینید، این وضعیت فنی و تاکتیکی بازی‌ها است! فوتبال ما در کل در حد معمولی است و بحث فنی و مسائلی از این دست جایی در آن ندارد.

وی ادامه داد: به روزهای پایانی لیگ نزدیک می‌شویم و به دلیل شرایط جدول، حساسیت‌ها بالاست و تا هفته آخر هم ادامه دارد. لیگ که کیفیتی ندارد اما همین حساسیت باعث شده که طرفداران به سمت فوتبال و ورزشگاه‌ها بیایند، در غیر این صورت وقت خود را هدر می‌دهند و فوتبال زیبایی نمی‌بینند. شما فوتبال ما را با لیگ‌های دیگر مقایسه کنید تا ببینید چقدر از فوتبال مدرن امروز عقب هستیم.

مدیرروستا: بحث فنی جایی در لیگ برتر ندارد/ نظارت فدراسیون این هفته‌ها باید افزایش یابد

ملی‌پوش اسبق فوتبال کشورمان یادآور شد: زمانی که ما بازی می‌کردیم آرامش بیشتری در فوتبال حاکم بود اما امروز حتی داوران هم آرامش ندارند. این هم طبیعی است چراکه مشکلات اقتصادی و خانوادگی در بیرون از محیط ورزش روی افراد اثر می‌گذارد، همین فرد قرار است در یک بازی مهم آن هم با آن شرایط و استرس سوت بزند و طبیعی است تحمل این حجم از فشار سخت و قابل تحمل را ندارد. وقتی شرایط اینگونه باشد داور هم تمرکز کافی و لازم را ندارد و نمی‌توان تنها او را مقصر دانست.

مدیرروستا تصریح کرد: از سوی دیگر هواداران در فضای مجازی و بیرون از فضای ورزشی،‌ به داوران توهین می‌کنند و الفاضی را به کار می‌برند که صحیح نیست. فدراسیون فوتبال باید در این خصوص با قدرت وارد عمل شود و به نوعی که شایسته است از داوران خود حفاظت و مراقبت و با خاطیان به شدت برخورد کند. بحث قراردادها و دستمزد هم باید مد نظر باشد و در مجموع تا وقتی داوران آرامش و شرایط مناسب را نداشته باشند، شرایط همین‌گونه باقی خواهد ماند.

مدیرروستا: بحث فنی جایی در لیگ برتر ندارد/ نظارت فدراسیون این هفته‌ها باید افزایش یابد

وی همچنین گفت: رقابت در بالای جدول بسیار نزدیک است و دو تیم به دنبال کسب جام هستند. هر چند از لحاظ فنی چیزی نمی‌بینیم اما واقعیت این است که تیم‌هایی مانند استقلال،‌ پرسپولیس، تراکتور و سپاهان باید فوتبال به مراتب بهتری به نمایش بگذارند چرا که ویترین فوتبال ما هستند. برخی تیم‌های دیگر هم به دلیل قدمت یا سرمایه‌گذاری همواره در میانه‌های جدول هستند.

کارشناس فوتبال کشورمان در پاسخ به این سئوال که برای جلوگیری از تبانی‌های احتمالی در هفته‌های پایانی لیگ چه راهکارهایی را می‌توان مد نظر داشت،‌ گفت: بدون شک فدراسیون فوتبال و ارکان مربوطه در این خصوص اقداماتی را در نظر گرفته‌اند اما اگر فقط به این موارد اکتفا کنیم، شرایط در مسیری متفاوت پیش خواهد رفت. وقتی یک فرد در چند تیم بازیکن دارد، اگر بخواهد به راحتی می‌تواند نتایج را مدیریت کند.

مدیرروستا: بحث فنی جایی در لیگ برتر ندارد/ نظارت فدراسیون این هفته‌ها باید افزایش یابد

مدیرروستا تاکید کرد: اگر قاطعیت مبارزه با حواشی فوتبال وجود نداشته باشد در همین مسیر نزولی که الان در آن قرار داریم پیش خواهیم رفت، فوتبال ما در یک سراشیبی قرار داد که پایان آن خوش نیست. متاسفانه به دلیل فعالیت سودجویان و پول‌هایی که ریخت‌وپاش می‌شود این روند ادامه دارد و باید دید در نهایت مسوولان چه تدابیری را برای آن در نظر خواهند گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha