تیم ستارگان خورلارستان به لیگ دسته یک هندبال بانوان کشور صعود کرد

شیراز-ایرنا- تیم ستارگان خورلارستان فارس با قهرمانی درمسابقات لیگ دسته دوم هندبال بانوان کشور جواز صعودبه لیگ دسته یک به دست آورد.

رئیس هیات هندبال فارس روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگارایرنا گفت: مرحله نهایی این مسابقات که شامگاه چهارشنبه در سالن ورزشی طوبی لارستان برگزارشد، تیم ستارگان خوراز سد تیم نهال خراسان جنوبی گذشت و علاوه بر مقام قهرمانی به لیگ دسته یک کشورهم صعود کرد.

هشت تیم از فارس در لیگ های مختلف کشور دارند

رضاغلامشاهی ادامه داد: هم اینک از استان فارس که قطب هندبال کشورمحسوب می شود، هشت تیم درلیگ های مختلف کشورحضوردارند که از این لحاظ فارس در کشور سرآمد هندبال هم درآقایان وهم در بانوان است.

وی اضافه کرد: تیم شهید شاملی کازرون و چمران لارستان در لیگ برترآقایان حضور دارند، تیم زاگرس جنوبی کازرون هم در بخش بانوان در لیگ برتر شرکت دارد و تیم بانوان شهید چمران لارستان که در لیگ برتر شرکت داشت و به دسته یک سقوط کرد با رایزنی که با فدراسیون داشتیم مقرر شد سهمیه این تیم در لیگ برترحفظ شود تا فارس برای نخستین بار در تاریخ هندبال چهار تیم در لیگ برتر داشته باشد.

رئیس هیات هندبال فارس افزود:همچنین تیم های شهرک برف فروشان شیراز و شهرزاد لارستان در رده آقایان و تیم ستارگان خور لارستان در بخش بانوان هم سه تیم فارس در لیگ دسته یک هستند و تیم هیات هندبال فیروز آباد در رده آقایان درلیگ دسته دوم شرکت دارد.

تیم ستارگان خورلارستان به لیگ دسته یک هندبال بانوان کشور صعود کرد

فارس قطب هندبال کشور، نگاه به آمایش سر زمین

به گزارش ایرنا استان فارس از دیر باز و حتی قبل از انقلاب به عنوان یکی از قطب های هندبال کشور همیشه مطرح بوده است.

شهرستان هایی همچون کازرون، لارستان، فیروزآباد، آباده، فسا و استهبان در این رشته سابقه دیرینه ای دارند که از نظر آمایش سرزمین باید به این شهرستان ها نگاه ویژه شود چرا تاکنون ملی پوشان زیادی را معرفی کرده اند.

داشتن هشت تیم در لیگ های مختلف به ویژه چهار تیم لیگ برتری بیانگر استعداد های زیاد این رشته در فارس است که می طلبد از سوی مسئولان ورزش و استان فارس حمایت بیشتری از این رشته پرافتخار که سابقه حضور در جام باشگاه های آسیا را دارد، شود.

از آنجا که اکثر این تیم ها از سوی بخش خصوصی اداره می شوند نیاز به حمایت بیشتری از سوی مسئولان دارند و نباید در ادامه مسیر که هدف سرمایه گذاری در ورزش است، دلسرد شوند.

هندبال فارس سالن اختصاصی ندارد

با وجود این همه ظرفیت که هندبال فارس دارد اما این رشته سالن اختصاصی ندارد و این در حالی که بسیاری از رشته ها که مانند هندبال موفق نبوده سالن اختصاصی دارند و تنها به فکر در آمد هستند و تیم های لیگ برتری هم ندارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha