۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85464350
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اوکراین از نابودی ۵۰ درصدی سیستم انرژی خود در نتیجه حملات موشکی روسیه خبر داد

تهران – ایرنا - «دمیتری کولبا» (Dmytro Kuleba) وزیرامورخارجه اوکراین اذعان کرد که درنتیجه حملات موشکی روسیه، نیمی از سیتسم انرژی این کشور نابود شده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، تارنمای رسانه اوکراینی «کی‌یف ایندیپندنت» (kyivindependent) با انتشار این خبر نوشت: وزیر خارجه اوکراین موشک های بالستیک روسیه را بلای این جنگ دانست.

این رسانه اینترنتی اوکراینی درادامه افزود: مسکو به تازگی حملات موشکی و پهپادی خود علیه زیرساخت های حیاتی اوکراین را شدت بخشیده و در مورخ های ۲۲ مارس(۳ فروردین ۱۴۰۳)، ۲۹ مارس(۱۰ فروردین ۱۴۰۳)، ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین۱۴۰۳) و ۲۷ آوریل(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات گسترده موشکی را بر تاسیسات انرژی اوکراین به عمل آورده است.

کولبا که با نشریه آمریکایی «فارین پالسی» دراین باره مصاحبه کرد، گفت: موشک های بالستیک روسیه بلای واقعی این جنگ هستندکه اخیرا از آنها کلا برای نابود ساختن سیستم انرژی اوکراین استفاده شده و اگر خواسته باشم شمایی از ابعاد این ویرانی را بدهم باید بگویم که نیمی از سیتسم انرژی ما (اوکراین) نابود شده است.

اوکراین از نابودی ۵۰ درصدی سیستم انرژی خود در نتیجه حملات موشکی روسیه خبر داد

کولبا افزود: به جرات می توانم بگویم چنانچه کشور دیگری با چنین ابعادی از تخریب انرژی مواجه می شد، وضعیتی به مراتب بدتر از اوکراین میداشت، نیمی از سیستم انرژی کشور نابود شده و ما همچنان باید کشور را سرپا نگاه داریم، جنگ را اداره کنیم و حمایت جهانی را داشته باشیم.

اوکراین از نابودی ۵۰ درصدی سیستم انرژی خود در نتیجه حملات موشکی روسیه خبر داد
«دمتری کولبا» وزیر امورخارجه اوکراین

کی یف ایندیپندنت نوشت: کولبا دراین مصاحبه از عملکرد حزب جمهوریخواهان در کنگره آمریکا نسبت به سطح و میزان کمک و حمایت هایی که باید به اواکراین داده شود، انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، درحالی وزیر خارجه اوکراین نسبت به حملات موشکی روسیه و آسیب دیدن زیرساخت بخش های انرژی این کشور سخن می گوید که «ویکتور مدودچوگ» (Viktor Medvedchuk) رهبر «جنبش اوکراین دیگر» (OKM) در انتقاد از جنگ اوکراین آنرا عامل در آمدزایی برای آمریکا و پنتاگون دانست و نسبت به ورود سایر کشورهای اروپایی به این جنگ هشدار داد.

مدودچوگ که رئیس سابق حزب اپوزیسیون «برای زندگی» (FLP) و حزبی غیرقانونی در اوکراین شناخته می شود در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: آمریکا به دنبال آن است تا کشورهای منطقه بالتیک، لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش این جنگ بیفکند؛ آمریکایی ها مسیر را برای این منظور فراهم کرده اند، چرا که (قوای) اوکراینی ها رو به اتمام است و آمریکایی که بدنبال قربانیان جدید برای این جنگ که به نفع آنها می باشد، هستند.

اوکراین از نابودی ۵۰ درصدی سیستم انرژی خود در نتیجه حملات موشکی روسیه خبر داد
«ویکتور مدودچوگ» (Viktor Medvedchuk) رهبر «جنبش اوکراین دیگر» (OKM)

کنگره آمریکا و بدنبال آن کاخ سفید طی هفته های اخیر بسته کمک های مالی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار برای کی یف را تصویب و پنتاگون نیز کمک ۶ میلیارد دلاری برای ادامه جنگ در اوکراین را اعلام کرد.

این درحالی است که روسیه در مورخ ۵ اسفند ۱۴۰۰ بدنبال نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی از سوی غرب به سرکردگی آمریکا عملیات نظامی علیه اوکراین را به اجرا گذاشت و از آنزمان تاکنون کشورهای غربی در راس آنها آمریکا با حمایت های هنگفت مالی و نظامی، مسیر هرگونه دیپلماسی برای پایان دادن به آتش این جنگ را مسدود ساختند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha