۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۳
کد خبر: 85464340
۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند

اصفهان -ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: حدود ۸۰ درصد از جمعیت فعال استان جزو جامعه کارگری محسوب می‌شوند و این نشانه جایگاه ویژه کار و تولید در این دیار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر کشانی روز پنجشنبه در سی و پنجمین رویداد تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان گفت: اصفهان از جایگاه ویژه‌ای در تولیدات صنعتی، معدنی و کشاورزی کشور برخوردار است که از دلایل آن می‌توان به جایگاه خاص کار و تولید در فرهنگ مردمان این دیار اشاره کرد.

وی ادامه داد: اصفهان در روزهای گذشته میزبان هیأت‌های تجاری از ۲۲ کشور عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا بود که این تعاملات زمینه‌ساز جهش تولید در سال جاری خواهد بود.

کشانی تاکید کرد: بار اصلی تولید بر عهده کارگران است و بسیاری از مسائل تولید با این گروه پیوند خورده است از این رو بر این باورم که برای بهبود وضعیت معیشتی این قشر همه باید دست به دست هم دهیم و از جامعه کارگری حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی پارسال مصوبه‌ای داشت که درآمد بالای ۱۲۰ میلیون ریال را مشمول مالیات کرد اما گرچه در بسیاری از جوامع سکولار اصل بر مالیات ستانی است ولی این امر از فردی که زیر خط معیشت درآمد قرار دارد، زیبنده کشور ما که خود را طرفدار کار و تولید می‌داند، نیست و باید در این زمینه بازاندیشی کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تصریح کرد: شاید رقم مالیاتی که از کارگر دریافت می شود برای دولت عدد زیادی نباشد اما این ارقام برای کارگران گزاف به حساب می‌آید.

کشانی تصریح کرد: رسیدگی به این مساله پیامی را به جامعه می‌دهد که کشور ما برای تولید کارگران ارزش قائل است .

وی در قسمت دیگر سخنان خود با اشاره به موضوع تعطیلی روزهای پنجشنبه تاکید کرد: آمار نشان می‌دهد که تعطیلی روزهای پنجشنبه می‌تواند افزون بر هشت میلیارد دلار به تجارت فراملی کشورمان ضرر بزند و این خسارت تنها مختص عده‌ای خاص نیست.

وی ادامه داد: زیان هشت میلیارد دلاری تجارت کشور باعث کاهش درآمد ارزی کشور و افزایش نرخ ارز می‌شود که تاثیر سویی بر زندگی مردم خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در اصفهان وجود دارد که حدود ۸۰۰ هزار نفر آنها مرد و حدود ۳۰۰ هزار نفر از آنها را زنان تشکیل می‌دهند.

پنجم تا یازدهم اردیبهشت "«فته کار و کارگر» نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha