۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85464330
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

شهرداران و دهیاران موفق در مدیریت پسماند گیلان تجلیل می‌شوند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدا گفت: شهرداران، دهیاران و شوراهای موفق در مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا معرفی و تجلیل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز پنجشنبه در همایش روز ملی شوراها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اظهار کرد: تفکیک زباله از مبدا باید مورد توجه قرار گیرد و متولیان بیش از پیش به این موضوع بپردازند.

وی به ساماندهی محل دفن زباله سراوان رشت و پیشرفت ۸۴ درصدی آن اشاره کرد و افزود: دفنگاه زباله سراوان رشت مشکل ۴۰ ساله ای که ساماندهی و بهسازی آن از ۱۴۰۱ آغاز شده و رو به اتمام است.

استاندار گیلان با بیان اینکه احداث تصفیه‌خانه شیرابه دفنگاه سراوان رشت نیز در دستور کار قرار دارد عنوان کرد: مناقصه مربوط به این پروژه انجام شده و پیمانکار از ۲۸ اردیبهشت کار را آغاز می‌کند؛ ضمن اینکه مسائل حقوقی مربوط به احداث زباله‌سوز رشت نیز بررسی شد و قرارست پیمانکار با دریافت تسهیلات کار را ادامه دهد.

وی با اشاره به آغاز لایروبی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت اظهار کرد: با شناسایی کانون‌های آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و اجرای پروژه‌های احداث تصفیه‌ خانه‌ها، در زمان حاضر آلودگی این ۲ رودخانه به ۵۰ درصد کاهش یافته‌است.

عباسی در ادامه با تشریح اجرای پروژه‌های مهم و بزرگ در گیلان اعم از هشت کیلومتر آزاد راه رشت - قزوین و افتتاح آن در اسفندماه سال گذشته افزود: راه آهن رشت - کاسپین نیز به اتمام رسید که با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه قطار توسعه در گیلان شتاب گرفته و کارها با سرعت پیش می‌رود با تاکید بر ضرورت تقویت روحیه امید در مردم و امیدآفرینی در جامعه عنوان کرد: ناامیدکنندگان مردم در زمین دشمن بازی می کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و اهمیت تعامل و همکاری آنها گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها نمایندگان و منتخبان مردم و مورد اعتماد آنان هستند.

عباسی با بیان اینکه شورای روستایی در ۲ هزار و ۲۰ روستای گیلان تشکیل شده‌است اظهار کرد: اعضای شوراهای اسلامی در روستاها نقش مهمی در توسعه و پیشرفت دارند بنابراین تعامل و همفکری آنان اهمیت بسزایی دارد.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش قدرت بازدارندگی را از دستاوردهای عملیات وعده صادق عنوان کرد و افزود: قدرت بلامنازع جمهوری اسلامی در دنیا به اثبات رسیده است.

وی به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم غزه و فلسطین و برخوردهای خشن پلیس و نیروهای ویژه آمریکا اشاره کرد و افزود: کشور مدعی آزادی با خشونت و رفتارهای غیرانسانی با دانشجویان برخورد می‌کنند.

شوراها پل ارتباطی بین نظام و مردم هستند

فرماندار شهرستان رشت نیز در این همایش با گرامیداشت روز شوراها، روز کارگر و معلم گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها نقش مهمی در توسعه حوزه فعالیت خود دارند و رابط بین نظام و مردم هستند.

کیا عاشوری اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به برکت خون شهدا، درایت و ابلاغ امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی تشکیل شد و اعضای این شوراها منشا خیر شدند.

وی عنوان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در گیلان وحدت و مودت را محور فعالیت خود قرار می‌دهند و بدون چشمداشت به وظایف خود می پردازند که جای قدردانی دارد.

مدیرکل امور شهری شوراهای اسلامی استانداری گیلان نیز در این همایش گفت: بر اساس ارزیابی سه شورای شهر رودبنه، ماسال و خشکبیجار به عنوان شوراهای نمونه استان انتخاب شدند.

مهدی قنبرزاده با بیان اینکه شورای شهرستان لنگرود نیز جزو برگزیدگان است اظهار کرد: شورای ۲ روستای گیلان شامل سیاهکلرود بخش فومن و سردار جنگل و لیالستان شورای مرکزی لاهیجان نیز برگزیده شدند.

۹ اردیبهشت روز ملی شوراها بود و این همایش نیز به همین منظور برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha