۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85464329
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس پلیس راهور: بکارگیری خودروهای هیبریدی در کلانشهرها ضروریست 

اصفهان-ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا(فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی)گفت:جایگزینی خودروهای برقی و هیبریدی با خودروهای دارای سوخت فسیلی در یک بازه زمانی ۱۰ ساله در کلانشهرهای دارای آلودگی هوا، یک موفقیت بزرگ برای کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار سید تیمور حسینی روز پنجشنبه در حاشیه سفر خود به اصفهان افزود: در زمان حاضر حدود ۳۰ میلیون دستگاه خودروی مصرف‌کننده سوخت فسیلی در کشور وجود دارد که برای تبدیل آنها به خودروهای برقی باید یک برنامه ۳۰ ساله را پیش بینی کنیم
وی تاکید کرد: باید کاری کنیم که در انتهای یک برنامه ۳۰ ساله، دیگر اثری از خودروهای دارای سوخت فسیلی و مستهلک در کشور وجود نداشته باشد.
رییس پلیس راهور فراجا افزود: در این راستا باید تقسیم کار صورت بگیرد و این برنامه از شهرهای آلوده‌ای مانند تهران، اصفهان، مشهد و تبریز آغاز شود.
وی همچنین به اجرا شدن طرح ویژه پلیس برای کاهش تلفات موتورسیکلت سواران و عابران پیاده خبر داد و گفت: حدود نیمی از جان‌باختگان حوادث رانندگی در معابر شهری کشور را موتورسیلکلت سواران و عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

سردار حسینی افزود: در این طرح موضوعات سلبی و برخورد قانونی و مسائل ایجابی، فرهنگی و آموزشی بطور دقیق مورد توجه قرار می‌گیرد و تلاش خواهد شد تا میزان تلفات راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده در معابر شهری کشور به حداقل برسد.
رییس پلیس راهور فراجا افزود: اکنون ۲ طرح با عنوان ۱۰ و ۲۰ در شهر تهران در حال اجراست که تاثیر خوبی داشته است که پس از ارزیابی و بازخوردگیری و رفع ایراداتش می‌توان آن را در سراسر کشور نیز اجرایی کرد.
وی تصریح کرد: در طرح ۱۰ تعداد ۱۰ تخلفی که بیشترین بی‌نظمی را برای موتورسواران ایجاد می کند مدنظر قرار گرفته است و در طرح ۲۰ با ۲۰ تخلف حادثه‌ساز برخورد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از حوادث رانندگی برای عابران پیاده باید یکسری الزامات نظیر روشنایی هوشمند معابر، ایجاد گذرگاه‌های ایمن ، تجهیز خیابان‌ها و بزرگراه‌ها به پل های مکانیزه شامل بالابر و پله برقی توسط مدیریت شهری در کلانشهرها مورد توجه قرار بگیرد.
سردار حسینی تصریح کرد: در کنار این کارها، اجرای مبانی آموزش و فرهنگ سازی هم ضروریست تا شاهد وقوع حوادث کمتری در این حوزه‌ها باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha