روانبخش: مردم‌سالاری را انقلاب در اختیار مردم قرار داد

تهران- ایرنا- منتخب مردم قم در مجلس دوازدهم گفت: «مردم‌سالاری» و «انتخابات» نعمت بزرگی است که انقلاب اسلامی در اختیار ملت ایران قرار داد و هر فردی در انتخابات مرحله دوم شرکت نکند حق خود را به دیگران واگذار کرده که برای او تصمیم بگیرند.

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار احزاب ایرنا درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخابات گفت: مردم‌سالاری و حضور در انتخابات نعمت بزرگی است که انقلاب اسلامی در اختیار ملت ایران قرار داده است. اینکه برای اداره کشور، خود مردم تصمیم بگیرند و بیگانگان در تصمیم‌گیری، حق دخالت نداشته باشند بالاترین نعمت الهی است و باید با پاسداشت این حق و حضور در انتخابات، قدر این نعمت الهی را دانست.

منتخب مردم قم در مجلس دوازدهم افزود: نکته دوم اینکه در انتخابات میان مرحله اول و مرحله دوم تفاوتی نیست بلکه انتخابات تعیین سرنوشت است تعداد ۱۶ نفر باقیمانده لیست تهران با رای مردم تهران تعیین می‌شوند چنانچه فردی در انتخابات مرحله دوم شرکت نکند این حق خودش را به دیگران واگذار کرده است که دیگران برای او تصمیم بگیرند.

روانبخش بیان کرد: نمایندگان با تک تک آرای مردم، نماینده می‌شوند چه بسا نماینده‌ای که تنها با یک رای بر دیگری پیروز می‌شود. باید توجه داشته باشیم که در مجلس چه بسا با رای یک نماینده وزیر شایسته‌ای حذف می‌شود و یا به پیروزی دست پیدا می‌کند و برای ۴ سال زمام یک وزارتخانه را در دست می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید رای شما در تعیین آن وزیر هم موثر است باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم اگر کسی حتی یک درصد نسبت به دیگری اصلح باشد در کلان کشورداری تاثیر بالایی می‌گذارد.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: همواره چنین بوده است که نمایندگان تهران نقش بسزایی در اداره مجلس داشته‌اند بنابراین انتخاب شایسته‌ترها در اداره مجلس هم تاثیر بسزایی دارد.

روانبخش یادآور شد: همچنین مجمع نمایندگان استان می‌تواند برای پیشبرد اهداف استان نیز نقش بسزایی ایفا کند نمایندگان انقلابی و کارآمد تهران فعالیت‌های مسئولان اجرایی را مضاعف می‌کنند زیرا نمایندگان فعال بر کارهای مسئولان امر نظارت می‌کنند.

وی افزود: بنابر باید سعی کنیم در میان لیست‌هایی که ارائه می‌شود به افرادی رای دهیم که انقلابی‌تر، فعال‌تر و پرکارتر باشند.

به گزارش ایرنا، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha