۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۷
کد خبر: 85464306
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

علوم پزشکی مشهد با کمبود ۶۵۰ بهورز مواجه است

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۷
کد خبر: 85464306
علوم پزشکی مشهد با کمبود ۶۵۰ بهورز مواجه است

مشهد- ایرنا- مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جذب و به کارگیری حدود ۶۵۰ بهورز جدید از نیازهای این دانشگاه برای رسیدن به وضعیت ایده‌آل تامین نیروی انسانی در این عرصه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر حسن عبدالله‌زاده روز پنجشنبه در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور در جمع خبرنگاران، افزود: هم اکنون هزار و ۱۰۰ بهورز در مناطق روستایی حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاغل هستند.

وی بیان کرد: اکنون بیش از ۵۰۰ دانشجوی بهورزی در آستانه فارغ‌التحصیلی هستند که این افراد بلافاصله در ماه‌های مهر و بهمن سال ۱۴۰۳ در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب و به‌کارگیری می‌شوند تا جای خالی بازنشستگان را پر کنند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: البته این تعداد کافی نیست و نیازمند جذب ۱۵۰ بهورز دیگر در مناطق تحت پوشش این دانشگاه هستیم.

وی با اشاره به برگزاری آزمون بهورزی در ماههای آینده افزود: بهورزان پذیرفته شده در این آزمون پس از دوره آموزشی ۲ ساله در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی استان  به‌کارگیری می‌شوند.

علوم پزشکی مشهد با کمبود ۶۵۰ بهورز مواجه است

نقش پررنگ بهورزان در عرصه سلامت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: بهورزان از عناصر پرکاربرد و تاثیرگذار در حوزه سلامت هستند و قشر زحمتکشی که نقش پررنگشان در ایام بحران کرونا به بهترین شکل ممکن دیده شد.

دکتر حمیدرضا قربان‌زاده افزود: در زمان پاندمی کووید ۱۹، همه ما سختی‌های زیادی را تجربه کردیم که نمونه مشابه آن را در طول عمر کاریمان تجربه نکرده‌ بودیم و نقش بهورزان در این زمینه قابل توجه بود.

علوم پزشکی مشهد با کمبود ۶۵۰ بهورز مواجه است

به گزارش ایرنا، در این مراسم از ۱۵۰ بهورز نمونه و مربی بهورزی بازنشسته قطب ۹ کشور تقدیر به عمل آمد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha