۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبر: 85464295
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ویژه برنامه‌های حرم رضوی در سوگ شهادت امام صادق(ع)

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبر: 85464295
ویژه برنامه‌های حرم رضوی در سوگ شهادت امام صادق(ع)

مشهد-ایرنا- ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) برای روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت اعلام شد.

به گزارش ایرنا، معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق(ع) با محوریت رواق بزرگ امام خمینی(ره) از شامگاه جمعه و همزمان با شب شهادت این امام همام با خواندن  زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی توسط مداح و ذاکر اهل بیت(ع)، احمد واعظی، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد افزود: این مراسم برای روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت، ساعتی قبل از اذان ظهر با قرائت زیارت امین‌الله و عرض سلام و ارادت به محضر امام مهربانی‌ها آغاز می‌شود و با بیان احکام دینی ادامه می‌یابد.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ادامه داد: اجرای برنامه سرود و همخوانی توسط گروه گلدسته‌های حرم، شعرخوانی آئینی و مرثیه‌سرایی و عزاداری در سوگ شهادت صادق آل محمد(ع) از دیگر برنامه‌های این روز است.

وی اضافه کرد: در این مراسم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و سپس زائران حریم ملکوتی رضوی با قرائت زیارت‌نامه امام صادق(ع) به محضر این امام همام عرض ارادت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد گفت: ویژه برنامه‌ شام شهادت امام صادق(ع) نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله با نوای احمد واعظی، سخنرانی آیت‌الله سید علیرضا صدر حسینی و عزاداری و مرثیه‌سرایی جعفر ملائکه و امیر عارف همراه خواهد بود.

امام صادق(ع)در ۲۵ شوال ۱۴۸ هجری قمری در سن ۶۵ سالگی توسط منصور دوانیقی، خلیفه عباسی مسموم شد و به شهادت رسید. مزار شریف آن حضرت(ع) در قبرستان بقیع در مدینه‌النبی قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha