بسیج سازندگی هزار و ۳۴۱ پروژه عمرانی در استان کرمانشاه اجرا کرد
آبرسانی به روستاهای استان کرمانشاه

کرمانشاه -ایرنا - رییس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه از اجرای هزار و ۳۴۱ پروژه عمرانی در حوزه مختلف در استان از سال ۱۴۰۰ تا ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: آبرسانی روستایی، ساخت، مرمت، تعمیر خانه نیازمندان، مدارس، مساجد، پل، احداث راه روستایی و بین مزارع، آسفالت و تعمیر جاده و لایه روبی کانال های کشاورزی از جمله این پروژه ها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سرهنگ « امیر حمزه خزایی» روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی در سراسری این سازمان در کرمانشاه؛ مهم ترین پروژه های عمرانی بسیج سازندگی در استان را طرح آبرسانی به روستاها دارای تنش آبی عنوان کرد و افزود: در این راستا قرارگاه امام حسن (ع) احداث هفت مجتمع آبرسانی، ۵۱ مخزن و ۱۵ ایستگاه پمپاژ آب را در دستور کار دارد.

وی از پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه های آبرسانی روستایی با ۱۹۳ کیلومتر خط انتقال آب این قرارگاه و بهره برداری آنها در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: این پروژه ها از ۱۴۰۰ تاکنون طی قراردادی ۳۰ ماهه با شرکت آب و فاضلاب استان در حال اجرا است.

خزایی در ادامه احداث ۲۰۰ باب واحد مسکونی با مشارکت کمیته امداد و بنیاد مسکن را دیگر پروژه مهم عمرانی سازمان بسیج سازندگی در استان دانست و گفت: این پروژه نیز با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه اتمام است.

توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ جهیزیه به نوعروسان طی ۲ سال گذشته با پنج تا ۱۰ قلم کالای اساسی، توزیع ۵۶ هزار بسته معیشتی در قالب طرح کمک مومنانه، احداث ۳۰ کیلومتر جاده روستایی و بین مزارع، توزیع ۱۰۰ هزار بسته آموزشی، پوشاک، کفش بین فرزندان مددجویان و توزیع ۱۸ هزار قلم دارو اقلام بهداشتی از دیگر خدمات است که رییس بسیج سازندگی استان کرمانشاه به آن اشاره کرد.

ایجاد بیش از هزار فرصت شغلی

خزایی در بخش دیگری از صحبت های خود از کمک به اشتغال هزار و ۶۵ نفر در استان طی ۲ سال اخیر با پرداخت بیش از هزار و ۴۵۶ میلیارد ریال در قالب تسهیلات عمده مشاغل خانگی خبر داد.

وی در ادامه با بیان اینکه نزدیک به ۱۵ هزار صندوق قرض الحسنه ایجاد شده است، گفت: از ۱۴۰۱ تاکنون بسیج سازندگی به هزار و ۸۴۶ نفر تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی پرداخت کرده است.

خزایی همچنین از راه اندازی ۸۹ تعاونی با عضویت ۴۸ هزار نفر در بسیج سازندگی در این مدت خبر داد.

۳۳۰ برنامه در هفته بسیج در استان کرمانشاه اجرا می شود

رییس سازمان بسیج سازندگی در استان کرمانشاه در بخش پایانی صحبت های خود؛ از اجرای ۳۳۰ برنامه در هفته بسیج سازندگی در سطح شهرستان و استان کرمانشاه خبر داد و گفت: برای اجرای این برنامه ۲۰۰ گروه جهادی در سطح شهرستان ها فعال هستند.

خزایی در ادامه ۱۵تا ۲۱ اریبهشت ماه را هفته بسیج سازندگی اعلام کرد، و از مهم ترین برنامه ها این هفته را صعود به ارتفاعات بازی دراز به مناسبت سالگرد پیروزی این عملیات و توزیع بسته های معیشتی در قالب کمک های مومنانه را مهم ترین برنامه های این هفته عنوان کرد.

وی همچنین راه اندازی هیات و دستجات عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق (ع)، برپایی ایستگاه های صلواتی در میادین شهرها، دیدار با مسوولان، برپایی نمایشگاه، همایش ها، کلاس های آموزشی را از دیگر این برنامه های هفته بسیج سازندگی در استان کرمانشاه اعلام شد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha