روستای ناناس ارومیه میزبان طرح هزار لبخند شد

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۳
کد خبر: 85464238
روستای ناناس ارومیه میزبان طرح هزار لبخند شد

ارومیه- ایرنا- معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: جهادگران طرح هزار لبخند امروز میهمان روستای ناناس ارومیه هستند تا به موارد بهداشتی و پزشکی این روستا را پوشش دهند.

دکترمهدی فتاحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح اردوهای جهادی هزار لبخند متشکل از پزشکان عمومی، متخصصان و دانشجویانی است که به کار فرهنگی علاقه‌مند هستند و با حضور در این اردو، پاسخگوی موارد پزشکی و بهداشتی روستاها می شوند.

وی افزود: جهادگران در این طرح هر هفته میهمان یک‌ روستا هستند و با تعریف محل مشخص از جمله خانه بهداشت، مساجد و مدرسه به ویزیت بیماران می‌پردازند.

فتاحی با اشاره به میزبانی این هفته طرح جهادی هزار لبخند افزود: روستای ناناس یکی از روستاهای نزدیک ‌به مرز در منطقه دیزج دول است که شاهد حضور جمیع پزشکان داوطلب در این روستا هستیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بهداشت و سلامت مناطق محروم گفت: پزشک عمومی، متخصص زنان، متخصص اطفال، متخصص داخلی، دندان‌پزشک، مامایی و متخصصان بهداشتی از جمله افرادی هستند که در این روستا حاضر شده تا به اهالی این روستا خدمات بهداشتی و پزشکی ارائه دهند.

وی ادامه داد: در طول یکسال برگزاری این طرح حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات این مجموعه بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش ایرنا، روستای ناناس در بخش مرکزی شهرستان ارومیه و دهستان دول قرار دارد که حدود ۷۰۰ نفر جمعیت دارد.

سالانه هزاران مورد خدمات پزشکی و مشاوره ای رایگان در مناطق محروم آذربایجان غربی به اجرا در می آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha