۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۱
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85464139
T T
۱۶۶ نفر

برچسب‌ها

واکنش‌ مردم به گم‌شدن «یسنا»ی گلستان

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۱
کد خبر: 85464139
واکنش‌ مردم به گم‌شدن «یسنا»ی گلستان

گنبدکاووس- ایرنا- «امان از دل مادرش، خدا کنه به سلامت به آغوش خانواده برگردد و شاید عقاب برده باشد این کودک را» از جمله واکنش‌های مردم نسبت به انتشار خبر گم‌شدن «یسنا دیدار» دختر بچه چهار ساله کلاله‌ای در خبرگزاری ایرناست که بخشی از آنها می‌تواند ضمن ابزار همدردی با خانواده، راهکاری برای تیم‌های جست‌وجوی حاضر در منطقه باشد.

به گزارش ایرنا، خانواده این کودک عصر یکشنبه نهم اردیبهشت هنگام کار در مزارع روستای «یلی بدراق» متوجه گم‌ شدن کودکشان شدند و بلافاصله این خبر توسط بخشداری مرکزی کلاله به جمعیت هلال احمر گزارش شد و از همان زمان نیروهای هلال احمر در کنار مردم محلی جست و جوی خود را برای یافتن یسنا آغاز کردند.

گمشدن «یسنا دیدار» دختر بچه چهار ساله کلاله‌ای وارد پنجمین روز خود شد اما طبق گفته مسوولان تاکنون اثری از این کودک در منطقه پیدا نشده است اما همچنان جست وجوی‌های تخصصی ادامه دارد.

اما این حادثه واکنش و راهکارهایی را از سوی مردم با ارائه دیدگاه‌های خود در بخش نظرات اخبار ایرنا به دنبال داشت که نشان دهنده گوشه‌ای از حس نوعدوستی ملت ایران و ابراز همدردی آنان با خانواده این کودک است که از جمله آن می‌توان به قسم دادن خداوند توسط یکی از مخاطبان اشاره کرد که بازگشت سالم این کودک به آغوش خانواده‌اش و شاد شدن دل پدر و مادرش را بزرگ‌ترین آرزوی خود بعد از شنیدن این خبر دانست.

واکنش‌ مردم به گم‌شدن «یسنا»

دعا برای سلامتی کودک مهمترین واکنش‌ مردم در فضای مجازی با مطالعه اخبار ایرنا در پیوند با این حادثه است، آنان در پیام‌های خود گفتند «خدایا با پیدا شدن سالم و تندرست این کودک دل ما را شاد کن خودت می‌دانی چقدر دل‌ نگرانش هستیم، به عظمت و بزرگواری خانم حضرت رقیه خاتون و آقا اباعبدالله الحسین عزیز علیه السلام انشاالله به زودی پیدا شود یا مرتضی علی مددی، خدایا خودت کمک کن این دختر کوچولو پیدا شود و هم به خاطر مادرش و هم جبرانی باشد برای خستگی بچه‌های هلال احمر».

بسیاری از مخاطبان هم نگران‌اند که این کودک در گودال و چاه‌های اطراف افتاده و یا مورد حمله جانوران وحشی قرار گرفته و یا اینکه توسط عقاب و شاهین شکار شده باشد و تعدادی هم نگران دزدیده شدن‌ وی هستند.

یکی از مخاطبان هم با ابراز امیدواری برای به نتیجه رسیدن تلاش تیم‌های نجات، به این تیم‌ها پیشنهاد کرد در منطقه‌ای که آن کودک مفقود شده به ‌دنبال لانه مار پیتون یا حیوانات پیر و زخمی شکارچی باشند و بررسی چاه‌ها و چاله‌های طبیعی هم که به دلیل فرونشست سفره آب‌های زیرزمینی به وجود آمده را در دستور کار قرار دهند.

شهروند دیگری هم پیام گذاشت: تجربه واقعی و ساده نشان داده که این روزها چمن و گندم‌زاری که زیرش قبلا قنات و چاه بوده توسط روان آب‌های خورده و عین پارچه‌ای شکافته شده و افراد را به درون زمین می‌کشد و بعد شکاف چمن بسته می‌شود اگه می‌توانید این مطلب را به ترکمن صحرایی‌های عزیز اطلاع دهید.

واکنش‌ مردم به گم‌شدن «یسنا»

یک کاربر فعال در شبکه مجازی در نظرات ارسالی به اخبار ایرنا با اشاره به تجربه تلخ خود هنگام کار در زمین کشاورزی که فرزندش نزدیک بود توسط عقاب ربوده شود، احتمال ربوده شدن یسنا توسط عقاب را داد و از مردم ساکن در مناطق روستایی خواست بیشتر مواظب بچه‌ها آن هم هنگام فعالیت کشاورزی باشند همچنین یکی دیگر هم پیام داد «یک بچه چهار ساله زیاد نمی‌تواند راه برود و اگه اظهارات پدر و مادر صحیح باشد ممکن هست مورد حمله وحوش مانند عقاب و مار قرار گرفته باشد».

مخاطبی هم پیام گذاشت به احتمال قوی کار یکی از اهالی هست که بچه را دزدیده و احتمال دیگر انتقام جویی است باید دید خانواده یسنا با چه کسی اختلاف داشتند.

از پیشنهاد نام فاطمه تا اعلام آمادگی برای کمک از نقاط مختلف کشور

یکی از مخاطبان هم در قسمت نظرات اخبار ایرنا گفت: انشالله بعد از اینکه پیدا شد اسمش را عوض کنند و اگر خواستند فاطمه بگذارید.

دل نوشته یکی از کاربران با مضمون «سلام یسنا جان، سلام دخترک من، کجایی، بیا که مادر دل نگرانت تشنه و گرسنه بیرون از روستا منتظر آمدنت هست، بیا بیا بیا، یسنا فرزند ایران است، یسنا فرزند ماست، خواهش می‌کنم تلاش کنید تا در کنار مادر مهربانش باشد. به امید دیدار یسنای کوچولو» از دیگر نظرات تاثیرگذار به حساب می‌آیند.

حتی یکی از مخاطبان هم پیام گذشته برای جست‌وجوی دختر چهارساله اگر به حضور مردمی احتیاج هست ما از قائمشهر آماده کمک هستیم انشاءالله خبر خوبی به این مادر برسد و همچنین مخاطب دیگری گفته آقایون اگه لازمه منم از کهگیلویه حرکت کنم بیایم بالاخره می‌تونیم در جست و جو کمک کنیم.

شهروند دیگری هم پیشنهاد داد از گروه‌ها و نهادهای مردمی باتجربه فعالیت در مناطق زلزله زده و گرفتار سیل در کشور که به لطف خدا کم نیستند در خطه مازندران و گیلان فراخوان حضور و کمک صادر شود و همچنین تاکید کرد: در این گونه موارد زمان یک عنصر ویژه است و تیم‌های تخصصی آگاهی درصدی را برای آدم ربایی در نظر بگیرند و شنود تلفن‌ها در راس برنامه‌ها باشد.

یکی دیگر از مخاطبان هم به تیم‌های جست و جو پیشنهاد کرد ارتفاع را بگردند و گفت ما هم یک بچه در روستایمان گم شد بعد از یک روز، سر کوه وی را یافتیم و خودمان هم باورمان نمی‌شد چگونه به آن بالا رفته است.

ادامه جست‌وجو برای یافتن یسنا

طبق تازه ترین اطلاعات اعلامی از سوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان، با وجود گذشت چند روز از گمشدن «یسنا دیدار»، هنوز هیچ نشانه‌ای از این کودک چهار ساله کلاله‌ای پیدا نشده و جست وجوی‌های تخصصی برای یافتن این کودک ادامه دارد.

قاسم غریب آبادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از عصر یکشنبه نهم اردیبهشت با اطلاع از گم شدن کودک چهار ساله اهل روستای «یلی‌بدراق» شهرستان کلاله، نیروهای هلال احمر در کنار مردم محلی جست و جوی خود را برای یافتن یسنا آغاز کردند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر با تمام ظرفیت پای کار آمد و به دلیل مطالبه مردمی یک فروند بالگرد هم برای گشت زنی در منطقه حاضر شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان ادامه داد: چندین دستگاه پاراموتور و هلی شات در کنار سگ‌های زنده یاب به همراه روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر از نیروی هلال احمر و مردمی به صورت هوایی و زمینی در منطقه حضور و کار گشت زنی را انجام دادند.

غریب آبادی گفت: نیروهای هلال احمر در سه روز نخست به صورت خطی متر به متر تا شعاع پنج تا ۶ کیلومتری را گشت زنی کردند.

وی افزود: دیروز صبح فرماندار کلاله نشست شورای مدیریت بحران را در همان روستا برگزار کرد و تصمیم گرفته شد تا امروز (پنجشنبه) گشت‌زنی به صورت تخصصی با هلی‌شات و پاراموتورها و دسته‌های امنیتی و دوربین‌های دید در شب انجام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان بیان کرد: تاکنون اثری که نشانه دهنده زنده و یا مرگ این کودک باشد در منطقه پیدا نشده است.

وی افزود: چهار تیم هلال احمر همچنان در منطقه مستقر هستند و نیروهای تخصصی هم اقدامات لازم جست و جوی را انجام می‌دهند.

شهرستان کلاله افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha