۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 1362
کد خبر: 85464129
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

آغاز دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه اصفهان

اصفهان-ایرنا- فرایند برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲  حوزه انتخابیه لنجان و سمیرم اصفهان با آغاز مهلت قانونی تبلیغات داوطلبان از امروز(پنجشنبه) آغاز شد.

به گزارش ایرنا، نتیجه انتخابات ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی در سمیرم و لنجان با رقابت تنگاتنگ نامزدها به دور دوم کشیده شد.

در انتخابات ۱۱ اسفند سال گذشته از میان ۱۹ نماینده استان اصفهان در ۱۵ حوزه انتخابیه، هشت نفر برای چهار سال دیگر بر صندلی‌های سبزرنگ مجلس تکیه می‌زنند، ۱۰ نفر جای خود را به نمایندگان جدید می‌دهند و در ۲ حوزه انتخابیه نیز تکلیف در دور دوم مشخص خواهد شد.

در حوزه انتخابیه سمیرم، سید محمد موسوی و رحیم کریمی و در حوزه انتخابیه لنجان نیز حسین رجایی و اکبر پولادی برای راهیابی به مجلس در دور دوم به رقابت خواهند پرداخت.

تعداد کل آرای صحیح حوزه سمیرم در اسفند سال گذشته ۴۲ هزار و ۸۱۲ رای و شمار آرای سیدمحمد موسوی ۶ هزار و ۶۹ رای و رحیم کریمی هفت هزار و ۶۷۳ بود.

تعداد کل آرای صحیح ماخوذه در لنجان ۶۱ هزار و ۷۰۴ و شمار آرای حسین رجایی با ۱۱ هزار و ۲۹۵ و اکبر پولادی با ۱۰ هزار و ۷۳ بود.

این نامزدها برای ورود به مجلس از امروز رقابت خود را از سر می‌گیرند.

در انتخابات اسفند سال گذشته ۶۱۵ نفر (۶۸ زن و ۵۴۷ مرد) برای ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس (۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنی‌های جنوب ایران) به رقابت پرداختند.

امیرحسین بانکی پور فرد، عباس مقتدایی، مهدی طغیانی، رسول بخشی و حامد یزدیان در حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند، احمد بخشایش در اردستان، محمد تقی نقدعلی در خمینی‌ شهر، حسینعلی حاجی دلیگانی در شاهین شهر، میمه و بُرخوار، حبیب قاسمی در شهرضا و دهاقان، اسماعیل سیاوشی در فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت، رمضان رحیمی در فلاورجان، مصطفی معینی آرانی در کاشان و آران و بیدگل، سید مسعود خاتمی در گلپایگان و خوانسار، زهرا سعیدی در مبارکه، الهام آزاد در نایین و خور و بیابانک، ابوالفضل ابوترابی در نجف‌آباد و تیران و کرون و حسین عبدلی در نطنز و قمصر به عنوان منتخب مردم به مجلس دوازدهم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه مسیحیان ارمنی جنوب ایران نیز گقارد منصوریان با یکهزار و ۳۵ رای به مجلس راه یافت.

مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی نامزدها در حوزه هایی که نتیجه به دور دوم موکول شده (از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۰) خواهد بود.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت بطور همزمان در ۲۱ حوزه انتخابیه کشور با رقابت برای ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha