۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۹
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85464023
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بوشهر: مدیران قبل از انتصاب آموزش قوانین ببینند

بوشهر- ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بسیاری از تخلفات ناشی از عدم آگاهی نسبت به قوانین است برهمین اساس آموزش‌های لازم قبل از حضور در منصب برای همه مسئولان الزامی است.

به گزارش ایرنا آیت الله "غلامعلی صفایی بوشهری " چهارشنبه شب در نشست شورای اداری استان بوشهر با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز کارگر اظهار داشت: عدالت قوام بقا یک نظام است و عدل مایه بقا یک نظام و سلامت حرکت یک نظام به سمت اهداف خود است.

وی افزود: بسیاری از تخلفاتی که در تخصیص و هزینه کرد اعتبارات توسط برخی مسوولان اجرایی رخ می‌دهد به جهت عدم اطلاع از وضع قانون یا اطلاع از قوانین جدید است برهمین اساس آموزش باعث می شود تا نه خود شخص آسیب ببیند و نه آسیب به مجموعه برساند.

صفایی بوشهری تصریح کرد: در یک سال گذشته که کتابچه تفریق بودجه را مطالعه کردم بیش از ۹۰ درصد از تخلفات به علت عدم اطلاع از قوانین بود بنابراین برای پیشگیری از این موضوع آموزش‌های لازم قبل از ورود به مسئولیت بسیار لازم است.

امام جمعه بوشهر گفت: وضع قوانینی که این قوانین به شکل موجبه جزئیه هستند و این قانون با قانون کلی آن هماهنگ نیست، باعث شده تا در جعل قوانین چه ملی و چه استانی با تزاحم قانونی یا تعارض قانونی مواجه شویم، به همین خاطر باید به مجموعه جغرافیای قوانین مسلط بود.

وی افزود: عدالت به معنای قانون مداری و حرکت حسب قانون و انجام به موقع هر کار در بستر و منظومه قانون است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در واقع اگر کسی خلاف قانون عمل نماید یا حرکتی کند که در مسیر قانون نباشد این از منظومه عدالت خارج شده و بی تردید ضربه سخت به شخصیت مجموعه، و در کلان به هندسه و جغرافیای نظام وارد می‌کند.

آیت الله صفایی بوشهرگفت: تمام بزرگان عرصه محاسبات عناوین انسانی بیان کردند، بین ظلم و عدل شیء سومی نیست یعنی اگر انسان عدالت به خرج ندهد خود عدم اجرای عدالت ظلم است.

امام جمعه بوشهر افزود: در نظام اسلامی تمام ارکان نظام به ویژه حوزه اجرا که نظام مردمی را مدیریت می‌کند باید مظهر عدل نظام اسلامی باشد و تجلی عدالت به گونه‌ای باشد که مردم طعم آن را از سوی مسئولان بچشند.

وی ادامه داد :دیوان عدالت اداری یکی از ثمرات انقلاب اسلامی ایران است و رشد و نظارت و توسعه فزاینده ای در عرصه جعل و انشا قانون پیدا کرده و نسبت بر نظارت بر حسن اجرای قانون و رسیدگی به امور مبنایی و مقصدی شکایات دارای وظایف سترگی است.

صفایی بوشهری یادآور شد: یکی از توفیقات دیوان دالت اداری بروز بودن در عرصه رسیدگی به پرونده‌ها است و با وجود کمیسیون‌ها، تمامی پرونده‌های عدالت اداری در مدت یک هفته به پایان می‌رسد.

امام جمعه بوشهر گفت: دیوان عدالت اداری یک فرصت است هم مراقبت از اجرای عدالت می‌کند و خود مظهر عدالت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha