باران بهاری، کرمانشاه را تماشایی کرد

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۸
کد خبر: 85463950
باران بهاری، کرمانشاه را تماشایی کرد

کرمانشاه - ایرنا - ورود یک سامانه بارشی قوی که از روز سه‌‎شنبه استان کرمانشاه را فراگرفته و بارش‌های خوبی در پی داشته، طبیعت این استان چهار فصل را تماشایی‌تر از گذشته کرده و طراوت و شادابی خاصی به آن بخشیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش شدید باران در استان کرمانشاه که تا لحظه مخابره خبر همچنان ادامه دارد، شادی را میهمان دل های مردم شهر و روستاهای این استان کرده و طراوات بهاری این استان را دوچندان کرده است.

قطرات زیبای باران با زدودن گرد و غبار از چهره شهرها و روستاها، طراوت و شادابی را برای این دیار به دنبال داشته و موجب شادی مردم به ویژه کشاورزان و روستاییان و البته علاقه مندان به طبیعت استان شده است.

رویش انواع گل های وحشی بهاری در ارتفاعات و کوهستان ها که همچون مخملی رنگارنگ با نم نم باران و بوی خاک خیس درهم آمیخته است این روزها با بارش مداوم باران شور و شوق زندگی را در این طبیعت بیش از پیش جاری ساخته است.

این روزها در بیشتر ساعات شبانه روز شهروندان کرمانشاهی شاهد بارش بی انقطاع این رحمت الهی هستند که دشت و کوهستان های این دیار را مترنم و زیبایی و شادابی آن را روز به روز افزایش داده به طوری که علاقه مندان طبیعت را در این فصل زیبا روانه طبیعت کرده است.

هرچند بارش شدید باران در بعضی از ساعات طبق روال معمول موجب غافلگیری مدیریت شهری کرمانشاه شده و موجب آبگرفتگی تعدادی از خیابان ها و معابر برخی شهرها و روستاهای استان شده است ولی بروز این مشکلات هم باعث نشده که حال خوب این روزهای مردم کرمانشاه کمرنگ شود.

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اعلام کرد: بر اساس آخرین تحلیل از خروجی مدل های هواشناسی، سامانه‌ بارشی حاکم در جو منطقه، همچنان تا شنبه هفته آینده، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد و رعدوبرق در سطح استان می‌شود.

بر همین اساس بارش ها غالباً در نیمه شمالی استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و بخصوص در روز جمعه و در مناطق یاد شده، با رگبار تگرگ، آبگرفتگی معابر و رواناب نیز همراه می‌گردد.

در روز یکشنبه موقتاً از شدت بارندگی در سطح استان کاسته می‌شود؛ اما در روزهای دوشنبه و سه شنبه، با گذر موج ناپایدار دیگری، مجدداً شاهد بارش هایی همراه با رعدوبرق، بویژه در نیمه شرقی استان خواهیم بود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان، دمای روزانه‏ هوا که تا پایان هفته بشکلی نسبتاً محسوس کاهش می‌یابد؛ در روزهای شنبه و یکشنبه روندی افزایشی خواهد یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha