۷۴۵ هکتار زمین برای ساخت مسکن در شهرهای کوچک آذربایجان‌غربی اختصاص یافت

مهاباد- ایرنا- سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۷۴۵ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت استان اختصاص یافته است.

رسول عطایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان زمین در ۳۰ شهر آذربایجان غربی آماده سازی شده تا برای ساخت مسکن استفاده شود.

وی اضافه کرد: همچنین ۷۰۰ هکتار دیگر در دست آماده‌سازی برای تحویل برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که به زودی واگذار خواهد شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اراضی تحویل داده شده به بنیاد مسکن، بیان کرد: تاکنون ۳۴۸ هکتار زمین در ۲۲ شهر استان تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان شده است.

عطایی بیان کرد: در حال حاضر ۶ هزار و ۱۱ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد که برای سه هزار و ۳۲۸ متقاضی تخصیص زمین انجام شده است.

وی با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای آذربایجان غربی، افزود: ۱۱ هزار و ۱۳۹ قطعه زمین در ۱۴۱ روستای استان برای اجرای این طرح تامین شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر پنج هزار و ۷۶۴ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای آذربایجان غربی وجود دارد.

عطایی اظهار کرد: ساخت مسکن با هدف تامین ابتدایی ترین نیاز جامعه هدف و توسعه رفاه اجتماعی از مسائل مورد توجه بوده و که این امر با جدیت دنبال می شود.

به گزارش ایرنا، سهم آذربایجان غربی از طرح نهضت ملی مسکن کمی بیش از ۲۰۰ هزار واحد است که برای اجرای آن، برای ساخت بیش از ۱۸۸ هزار واحد، زمین آماده سازی شده است.

آذربایجان غربی از استان های پیشتاز در حوزه های آماده سازی زمین و ساخت در نهضت ملی مسکن در کشور به شمار می رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha