نامزد مجلس از قائمشهر: حریم‌های چهارگانه توسعه این حوزه انتخابیه را مختل کرده است

ساری – ایرنا – نامزد انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرف سوادکوه شمالی گفت: رعایت حریم راه‌آهن، جاده، رودخانه و منابع طبیعی در شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه شمالی و حتی برخی نقاط قائمشهر روند توسعه این سه شهرستان را مختل کرده و باید با هم‌اندیشی نخبگان و خود بومیان به فکر بومی‌سازی حریم‌ها در این حوزه انتخابیه بود.

عمران عباسی کالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حرایم چهارگانه یکی از چالش‌های مردم این حوزه انتخابیه به ویژه سوادکوه است. حریم منابع طبیعی، حریم راه‌آهن، حریم جاده و حریم رودخانه در این حوزه انتخابیه برای مردم مشکلات زیادی ایجاد کرده است. باید حرایم تعریف، بومی و بهینه‌سازی شود تا مردم بتوانند نفس راحتی بکشند.

وی افزود: تداخلات حریمی برای مردم این حوزه انتخابیه به ویژه روستاییان چالش زیادی ایجاد کرده است. رفع تداخلات باید تکلیف ما باشد. با توجه به این‌که جنگل‌نشین هستم و با این مردم زندگی کردم به یقین می‌دانم باید از جنگل حفاظت کرد. اما شیوه‌ای که اکنون برای حفاظت از جنگل و رفع تداخلات در پیش گرفته شده منطقی نیست.

نامزد مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی خاطرنشان کرد: بسیاری از روستاهای ما مشکل تداخلات حریمی دارند. نمی‌شود به مردمی که قرن‌هاست در این منطقه سکونت دارند گفت که نباید اینجا باشند. باید با مردم به راهکاری منطقی رسید. البته این به معنای هموار شدن بستر برای دست‌درازی به جنگل و طبیعت نیست.

عباسی مشکل اصلی مردم این حوزه انتخابیه را اشتغال عنوان کرد و گفت: حدود ۳۰ درصد ظرفیت شهرک‌های صنعتی مازندران در این حوزه انتخابیه فعال است و مابقی نیاز به تواناسازی دارد. در حوزه صنعت اگر توانا نیستیم باید به فکر جایگزینی باشیم. مازندران ظرفیت جایگزینی گردشگری را دارد. ما جنگل‌های هیرکانی را در این حوزه انتخابیه داریم که می‌توانیم با اجرای طرح‌های مناسب گردشگری هم محیط زیست را حفظ کنیم و هم اشتغال گردشگری ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: وقتی مردم همدم و هم‌نشین جنگل باشند خودشان حافظ آن می‌شوند. ما هرگز در طول تاریخ دغدغه از بین رفتن جنگل را نداشتیم. چون جنگل‌نشینان تا پای جان برای حفظ آن می‌ایستادند و یک پیوند عاطفی مالکیتی میان جنگل‌نشین و درخت وجود داشت. زمانی که مردم را از جنگل جدا کردیم بستر الفتی را از بین بردیم.

نامزد مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی تصریح کرد: در شهرستان‌های پنج‌گانه این حوزه انتخابیه هم‌آغوشی همه نعمت‌های پروردگار را می‌بینیم. اما با همه این زیبایی‌ها و برکت و فراوانی نتوانستیم حق مردم این حوزه را ادا کنیم.

عباسی از پسماند نیز به عنوان یکی از چالش‌های اصلی مردم این حوزه انتخابیه یاد کرد و گفت: پسماند نیز یکی از معضلات جدی این حوزه انتخابیه است. در سوادکوه شیرابه‌ها به سفره‌های آب زیرزمینی نفوذ می‌کند، در قائمشهر سایت بزرگ زباله در کنار رودخانه تلار هنوز پابرجاست و اقداماتی که انجام شد نیز پاسخگوی نیاز موجود نیست. در جویبار و سیمرغ هم شرایط به همین شکل است. باید به شکل عام همه نمایندگان ناحیه خزری برای حل معضل پسماند به صورت یکپارچه گام بردارند.

وی درباره انگیزه‌اش از حضور در انتخابات گفت: دلیل حضورم در عرصه انتخابات ادای دین به سرزمینم است. درس‌آموزی در محضر استادان و بزرگان و تجربه در میدان به من این فضا و فرصت و انگیزه را داد تا با اشرافیت بر حوزه انتخابیه با توجه به این‌که تمام عمرم را در همین حوزه زندگی کردم و بخش مهمی از عمرم نیز در خدمت مردم بودم، برای پیگیری امور مردم این حوزه وارد عرصه انتخابات شوم.

عباسی خاطرنشان کرد: در سال‌هایی که به صورت میدانی به مردم خدمت کردم خلاهایی را در مسیر توسعه و رسیدگی به مشکلات و درخواست‌های مردم دیدم که ریشه در نبود قوانین یا قدرت قانونی برای مدیران مرتبط با هر موضوع داشت. احساس کردم برای رفع این خلاها می‌توان در خانه ملت اثرگذار بود.

به گزارش ایرنا، عمران عباسی کالی که در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کسب ۲۶ هزار و ۷۸۹ رأی بیشترین تعداد رأی حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مرحله نخست انتخابات را از آن خود کرد، متولد ۱۳۵۴ و دانش‌آموخته مقطع دکتری در رشته جامعه‌شناسی است.

او نیروی رسمی آموزش و پرورش است و چند سال نیز به عنوان معلم در مدارس این منطقه تدریس کرد. فروردین ۱۳۹۶ به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری قائمشهر منصوب شد و یک سال نیز با حفظ سمت مسئولیت سرپرستی بخشداری مرکزی قائمشهر را بر عهده داشت.

در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ که با مشارکت ۴۳.۵ درصدی مردم مازندران برگزار شد ۱۰ نماینده از ۱۲ کرسی این استان در مجلس دوازدهم انتخاب شدند و انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی به دلیل نرسیدن مجموع آرا نامزدهای به حد نصاب یک‌پنجم مجموع آرا مأخوذه به دور دوم کشیده شد و طبق قانون چهار نامزد برتر انتخابات یعنی عمران عباسی کالی، مصطفی معلمی، کمال علیپور خنکداری و علی کشوری در رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

بر اساس ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، چنانچه در مرحله نخست برای یک یا چند نفر از داوطلبان حداقل یک‌پنجم آرا حاصل نگردید، انتخابات دومرحله‌ای خواهد شد. به این معنی که از میان نامزدهایی که حداقل یک‌پنجم آرا را در مرحله اول به دست نیاورده‌اند، فقط به تعداد دو برابر نمایندگان مورد نیاز از میان کسانی که بیشترین آرا را در مرحله اول داشته‌اند، در انتخابات مرحله دوم شرکت می‌کنند و در صورتی‌که تعداد نامزدهای باقی‌مانده، کمتر از دوبرابر باشد، تمام آنان در مرحله دوم انتخابات شرکت خواهند کرد.

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود. ۴۱۸ شعبه اخذ رأی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در این حوزه انتخابیه از مازندران تدارک دیده شده است. ۲۰۴ شعبه در قائمشهر، ۷۹ شعبه در جویبار، ‌۵۹ شعبه در سوادکوه، ۴۰ شعبه در سوادکوه شمالی و ۳۶ شعبه در سیمرغ مستقر خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha