نماینده مجلس:جمعیت به شهرهای اطراف مشهد سرازیر شده است

مشهد-ایرنا- نماینده مردم سرخس، فریمان و بخش های رضویه و احمدآباد مشهد گفت: بررسی جمعیت در این حوزه انتخابیه نشان می دهد جمعیت به شهرهای اطراف مشهد در بخش های رضویه و احمدآباد سرازیر شده است.

به گزارش ایرنا، سید احسان قاضی زاده هاشمی روز چهارشنبه در آئین تجلیل و تقدیر از کارکنان شهرداری رضویه افزود: در حالی که از هشت سال گذشته تاکنون جمعیت شهرستان سرخس تقریبا ثابت بوده و جمعیت شهرستان فریمان نیز فقط ۱۷ هزار نفر افزایش یافته اما جمعیت در بخش های رضویه و احمدآباد شهرستان مشهد بیش از ۳۵ هزار نفر افزایش یافته است.

وی گفت: ظرفیت هزار واحد مسکن نهضت ملی در شهر رضویه در سه ماه پر شد و همچنان حدود ۲ هزار متقاضی منتظر مسکن نهضت ملی در این شهر داریم.

نماینده مردم سرخس، فریمان و بخش های رضویه و احمدآباد مشهد اظهار داشت: مهم ترین مولفه برای ارائه خدمات به این منطقه جاده است که این مهم محقق شده است.

قاضی زاده هاشمی افزود: در حالی که مردم رضویه در ۲۰ دقیقه به حرم مطهر رضوی می رسند مردم در الهیه و قاسم آباد مشهد بیش از اینها باید در ترافیک باشند تا به بافت مرکزی شهر برسند که خود این موضوع امتیازی برای سکونت در شهر رضویه است.

وی، ساخت مراکز تفریحی و خدماتی در رضویه را برای جذب جمعیت به این شهر موثر دانست و افزود: رضویه این ظرفیت را دارد تا به اندازه سه برابر کنونی جمعیت جذب کند.

نماینده مردم سرخس، فریمان و بخش های رضویه و احمدآباد مشهد همچنین گفت: اجرای طرح اگوی شهر رضویه از اعتبارات وزارت نفت در حال اجرا است و برای تکمیل این طرح حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که دستور وزیر نفت برای متمم این بودجه اخذ شده لذا اجرای طرح الگوی این شهر ادامه خواهد داشت.

شهر رضویه به مرکزیت رضویه با ۱۴ هزار نفر جمعیت به عنوان نزدیک‌ترین شهر به مشهد، ۱۷ کیلومتر با حرم مطهر رضوی فاصله دارد.

بخش رضویه شامل شهر رضویه و ۵۴ روستا حدود ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

چهار میلیون نفر جمعیت شهرستان مشهد در شهرهای «مشهد، رضویه، ملک آباد و بینالود» و ۴۰۰ روستای کوچک و بزرگ آن سکونت دارند.

حدود یک و نیم میلیون نفر از این تعداد در مناطق روستایی بویژه بافت حاشیه نشین و روستاهای چسبیده به مشهد زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha