۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۵
کد خبرنگار: 3112
کد خبر: 85463456
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ورود سامانه بارشی به کهگیلویه و بویراحمد/ آماده باش مدیریت بحران

یاسوج-ایرنا-مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید در استان گفت: اوج بارش های این سامانه از صبح تا شب روز پنجشنبه است.

به گزارش ایرنا ، علی کرمی روز چهارشنبه در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران اظهار کرد: با توجه به سه روز تعطیلی و سفر مسافران و گردشگران و کوچ عشایر در استان برای این روز هشدار سطح نارنجی صادر شد.

کرمی ادامه داد: مطابق با پیش‌بینی‌های صورت گرفته بیشترین بارش‌ها در شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه، چرام، باشت، و مسیر بابامیدان به یاسوج خواهیم داشت اگرچه میزان بارش ها دقیق مشخص نیست اما شدت بارش ها در زمان های مختلف زیاد خواهد بود.

به گفته وی دمای هوای امروز شهر یاسوج (مرکز استان) ۸ درجه سانتیگراد بود که پیش بینی دمای این شهر تا فردا (پنجشنبه) ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی ادامه داد: در پی این سامانه کاهش دید افقی را شاهد خواهیم بود که لازم است کشاورزان و مزرعه داران ماهی تدابیر لازم را برای جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی داشته باشند.

کرمی رعایت نکات ایمنی را از همه مردم خواستار شد و تاکید کرد: از کوهنوردی و تردد یا اسکان در حاشیه رودخانه ها خودداری شود و رعایت نکته های ایمنی برای کاهش خطرات لازم است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز با اشاره به ورود سامانه بارشی و صدور هشدار نارنجی در این استان گفت: از امروز چهارشنبه ستاد بحران برای خدمات رسانی بهتر در محل ستاد به حالت آماده باش کامل درآمده است.

علیرضا نیکروز افزود: با توجه به صدور هشدار نارنجی از سوی هواشناسی مرخصی مدیران دستگاه‌های خدمات رسان امروز لغو شده است و کشیک خودرویی به همراه راننده در این نهادها مستقر هستند.

وی از مردم خواست که ظرف ۲ روز آینده از مسافرت های غیر ضرور پرهیز کنند و کوهنوردان و مناطق عشایری و دامداران نیز مراقبت های لازم را در این مدت انجام دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha