۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۰
کد خبر: 85463422
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نظر معلمان در اصلاح و ترمیم سند تحول بنیادین استفاده شود

تهران -ایرنا - یک معلم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نقشه راه تعلیم و تربیت را مشخص می‌کند، گفت: نظرات معلمان در اصلاح و ترمیم سند تحول بنیادین بکار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح روز چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت ماه - با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

فاطمه قره داغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره دیدار امروز خود با رهبر معظم انقلاب و فرمایشات ایشان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب هر سال نکات بسیار مهمی را در بحث تعلیم و تربیت بیان می‌کنند.

وی افزود: رهبر انقلاب نقشه راه تعلیم و تربیت را مشخص و از معلمان تشکر می‌کنند. همچنین رهبری آینده کشور را در نقش آفرینی معلمان دخیل می‌دانند که باعث افزایش روحیه و انگیزه معلمان است.

این معلم درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اجرایی نشدن سند تحول بنیادین اظهار کرد: برای عمیق شدن به مسئله سندتحول بنیادین صرفا آموزش و پرورش درگیر آن نیست و برای اجرای آن هم مدرسه و هم ستاد باید تلاش کنند.

نظر معلمان در اصلاح و ترمیم سند تحول بنیادین استفاده شود

همه دستگاه‌ها در اجرای سند تحول همکاری کنند

قره داغی ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید در موضوع اجرایی سند تحول بنیادین همکاری کنند تا تحولی که مدنظر است، رقم بخورد. این موضوع چندین سال متوالی را هم می‌طلبد.

وی عنوان کرد: برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین معلمان باید آماده شوند و این فهم برای همه این قشر صورت گیرد. معلم باید آگاهی داشته باشد و بداند که تحول به چه معناست.

این معلم با بیان اینکه سند تحول هنوز هم به ترمیم بسیاری نیاز دارد، گفت: این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد و نظر معلمان را هم در اصلاح این سند بکارگرفته شود و این طور نباشد که کارشناسان مسئولان بنویسند و قابلیت اجرایی نداشته باشد.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۲ اردیبهشت در دیدار سه هزار نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تاکید کردند: اگر ما بخواهیم جامعه‌ معلّمین به سطح تراز برسند، باید مراکز تربیت معلّم را تقویت کنیم.

ایشان سند تحول آموزش و پرورش را یکی از سرفصل‌های مهم برشمردند و آن را نقشه راه نظام تعلیم و تربیت دانستند و افزودند: این سند را جوری باید عمل کنیم که در تمام سطوح آموزش و پرورش اثر خودش را ببخشد. این سند روزبه‌روز باید بیشتر و بهتر ترمیم بشود.

تببینِ مصالحِ بنیادیِ کشور و نظام جمهوری اسلامی به نوجوانان و امید دادن به دانش‌آموزان از مواردی بود که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کردند.

در ابتدای این دیدار وزیر آموزش و پرورش در گزارشی از مراحل نهایی بازنگری در سند تحول خبر داد. آقای صحرایی، تصویب نقشه‌ راه اجرایی سند تحول با محوریت معلمان، برنامه‌های درسی و تربیتی، مدارس و ارزشیابی تحصیلی را از دیگر فعالیت‌ها اعلام کرد.

استخدام کم‌سابقه ۷۰ هزار معلم با اولویت جذب دانشجو-معلمان، تکمیل و ساخت ۲۹۰۰ مدرسه در سراسر کشور، افزایش سهم دانش‌آموزان فنی‌وحرفه‌ای در مقطع تحصیلی متوسطه دوم، پیگیری سیاست «هر دانش‌آموز یک مهارت شغلی» ، ارتقای امور پرورشی و مشاوره‌ای از جمله محورهای گزارش وزیر آموزش‌وپرورش در این دیدار بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha