اهمیت مرحله دوم انتخابات همانند مرحله اول است/ مجلس قوی به پیشرفت کشور کمک می‌کند

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل مجلس قوی به پیشرفت کشور کمک می‌کند و قادر است گام های بلندی برای حل مشکلات بردارد.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در مورد اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه در دور دوم انتخابات تعداد داوطلبان کم است مردم می‌توانند انتخاب بهتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در دور دوم برگزاری انتخابات ۴۵ نماینده تعیین می‌شوند، اظهار کرد: اهمیت برگزاری انتخابات در دور دوم همانند دوره اول است و لازم است مردم در همه حوزه‌های که انتخابات برگزار می‌شود، حضور یابند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، تخصص و تجربه را ویژگی‌های مهم داوطلبان برای شکل گیری مجلس قوی و کارآمد عنوان کرد و گفت: نامزدهای انتخابات باید با مسائل و مشکلات کشور و حوزه انتخابیه اشراف کامل داشته باشدتا بتوانند در بحث نظارت و قانونگذاری موثر واقع شوند.

سلیمی دستاورد مهم انتخابات را انتخاب افراد قوی خواند و تصریح کرد: تشکیل مجلس قوی به رفع مشکلات و پیشرفت کشور کمک می‌کند و قادر است گام های بلندی برای حل مشکلات کشور بردارد.

وی اظهار کرد: ما در انتخابات پیش رو با تمام همت و قوا شرکت خواهیم کرد و از همه کسانی که به دخالت در تعیین سرنوشت خود علاقه مند هستند و دل در گرو توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور دارند دعوت می کنیم تا در انتخابات پیش رو شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت، ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

تبلیغات دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز شد و تا ساعت هشت صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود و از بین نامزدها ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

حوزه‌های انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، ۲۲ حوزه انتخابیه‌ای هستند که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است.

انتخابات در مرحله دوم نیز در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است تا ازدحامی در شعب شکل نگیرد و رأی‌دهندگان به راحتی و سهولت رأی خود را به صندوق بیاندازند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha