۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۴
کد خبر: 85463355
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پاسداشت مقام معلم در پیام‌های مسوولان اصفهان

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۴
کد خبر: 85463355
پاسداشت مقام معلم در پیام‌های مسوولان اصفهان

اصفهان-ایرنا- شماری از مسوولان اصفهان با صدور پیام‌های جداگانه،۱۲ اردیبشهت «روز معلم» را به جامعه اساتید و معلمان این استان تبریک گفتند.

به گزارش ایرنا در بخشی از پیام استاندار اصفهان آمده است: ۱۲ اردیبهشت؛ سالروز شهادت عالمی نستوه و وارسته، دانشمندی پارسا و فرزانه، بزرگمردی خاضع و معلمی ممتاز، متفکر و دلسوز است؛ محقق و مدرسی که از نوجوانی ردای تعلیم و تعلم برتن کرد و تا آخرین لحظه زندگانیش بر این راه وفادار ماند؛ او که تأثیراتی ارزنده بر جریان پیروزی انقلاب و پس از آن بر جای گذاشت.

در ادامه پیام سیدرضا مرتضوی افزوده شده است: اگرچه خورشید عمر پربرکت آن دانشمند پارسا در روزهای نخستین پیروزی نهضت اسلامی بدست کوردلان نظام سلطه غروب کرد، اما میراث ماندگار فکری و فرهنگی آن شهید والامقام در شیرازه انقلاب، تأثیراتی ماندگار، ژرف و پایدار برجای گذاشت.

ادامه این پیام حاکیست: حرفه معلمی، افتخاری ارزنده و برخوردار از شرافت و منزلتی بی‌بدیل است و معلم بعنوان عمود ساحت اخلاق، معرفت و اندیشه، پرچمدار عرصه علم آموزی و اسباب نجات بشریت از گرداب جهل و نادانی است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیز به مناسبت گرامیداشت مقام معلم پیام جداگانه صادر کرد.

در پیام سیدمهدی سیدین نیا آمده است: معلمان مانند انبیا، نور حق و کلام اعظم الهی را در جهان منتشر می‌کنند و رایحه معطر اندیشه را در عالم می‌پراکنند و بار خطیر تربیت انسان را به دوش می‌کشند؛ چه نیکوست در طلیعه این مناسبت، یک عزم ملی در برداشتن گامی محکم و استوار بویژه در نهادهای فرهنگی و فرهنگ ساز برای ارتقای ساحت ارزشمند تعلیم و تربیت شکل گیرد.

به گزارش ایرنا، فرماندار، رییسان دانشگاه های علوم پزشکی، صنعتی و هنر اصفهان نیز از دیگر مسوولانی بودند که با صدور پیام‌های جداگانه، این روز را به خانواده بزرگ معلمان و اساتید استان تبریک گفتند.

۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در گاهشمار کشور با عنوان «روز معلم» نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha