۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 5515
کد خبر: 85463325
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

آموزش آیات قرآن با چاشنی بازی/ «منم بچه مسلمان» از شبکه قرآن و پویا پخش می‌شود

تهران- ایرنا- فصل جدید برنامه «منم بچه مسلمان» به تهیه‌کنندگی مهدی نیک‌روش از شنبه تا چهارشنبه روی آنتن شبکه قرآن و پویا می‌رود.

به گزارش ایرنا، برنامه «منم بچه‌ها مسلمان» به تهیه‌کنندگی مهدی نیک‌روش و کارگردانی مرضیه منصوری در فصل جدید خود از شنبه تا چهارشبه روی آنتن شبکه‌های قرآن و پویا می‌رود. امیرحسین انصافی، محمدحاجی بابایی، ماشالله کوهستانی، مهدی مقیم، آرش صادقیان، زهرا محمدباقری از جمله بازیگران این برنامه هستند.

حجت الاسلام محمدصادق مقدسیان همچون فصل گذشته اجرای برنامه را برعهده دارد. ساختار این برنامه نمایشی بوده و هر روز در محله اتفاقی رخ می‌دهد که منجر به شکل‌گیری نمایش می‌شود و با مداخله عمو روحانی و اهالی محل ماجرا پایان می‌یابد.

مهدی نیک‌روش تهیه کننده این برنامه، در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره این برنامه گفت: این محله یک بخشی از شهری از کشورمان است که طراحی شده است، فقط رنگ و لعابش متفاوت است و آدم هایش کودکانی هستند که به تصویر کشیده شده و این بخشی از جامعه امروز ماست.

وی افزود: در این برنامه سعی می‌کنیم اتفاقات مختلف روزمره را به بچه‌ها نشان دهیم و راهکارهایش را با آیات تبیین کنیم و در آخر مخاطبان از هر برنامه یک عبارت از یک آیه را یاد می‌گیرند و معمولا آیات کاربردی را استفاده می‌کنیم.

نیک‌روش درباره طراحی شخصیت‌ها توضیح داد: شخصیت‌ها در حقیقت همان شخصیت‌هایی هستند که ما در ابتدا در مسجد «منم بچه مسلمان» داشتیم ولی در فصل جدید آدم‌هایی را به طور روزمره و با یک نگاه کودکانه برای بچه‌ها به تصویر می‌کشیم.

آموزش آیات قرآن با چاشنی بازی/ «منم بچه مسلمان» از شبکه قرآن و پویا پخش می‌شود

این تهیه‌کننده درباره داستان‌ها هم گفت: معمولا داستان‌ها براساس یک عبارت قرآنی شکل می‌گیرد و در دل کار، یک قصه داریم که این قصه هم معمولا قصه‌های اولیا و انبیاست.

وی درباره تغییرات برنامه به لحاظ شخصیت‌ها و داستان‌ها گفت: فضاهای کار را زیاد کردیم و به سمت نمایشی شدن حرکت کردیم؛ هر شخصیتی یک شناسنامه‌ای و کار ویژه ای دارد و کاملا یک برنامه نمایشی است؛ در فصل جدید سه شخصیت داریم، یکی بهار، یکی هم پسر بچه شیطان است که یک خواهر به اسم بنفشه دارد و و یک کلاغ هم داریم به نام قاقارخان.

وی درباره جذابیت برنامه گفت: بخش عمده برنامه در بخش نمایشی است، نکته دیگه این که ما قبلا قصه داشتیم ولی الان کتابی درست کردیم. این کتاب باز می شود و با عروسک برای بچه‌ها نمایش می‌دهیم. در کل از نگاه اول این کار، آموزش از طریق بازی بوده است.

این برنامه در ۱۰۰ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای به سردبیری محمدحسین حبیبی در گروه خانه تولیدات جوان مرکز سیمرغ تولید شده و روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰ و ۱۶ از شبکه قرآن و ساعت ۱۳ از شبکه پویا پخش می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha