واردات دانه‌های روغنی منوط به خرید تولیدات داخلی و پرداخت وجه به کشاورزان است

ساری- ایرنا- معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: واردات دانه‌های روغنی توسط واردات کنندگان در ازای خرید محصولات تولیدات داخلی با قیمت مصوب و پس از پرداخت وجه به کشاورزان است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، علیرضا مهاجر در جلسه جهش تولید در دیمزارهای مازندران افزود: با توجه به اختلاف فاحش قیمت تولیدات خارجی و تولید داخلی، کارخانجات داخلی، رغبتی به خرید محصولات تولید داخل ندارند؛ از این رو وزیر جهادکشاورزی تدبیر کرد به کسانی اجازه واردات دانه های روغنی، کنجاله و روغن خام دهد که تولید داخل این محصولات را نیز با قیمت تضمینی مصوب دولت، خریداری کنند و پس ازپرداخت پول کشاورزان، واردات را انجام دهند.

وی تصریح کرد: این سیاست اکنون اجرایی شده و شرکت های روغن کشی و روغن نباتی در حال خرید دانه های روغنی از کشاورزان هستند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی میانگین سرانه زمین در کشور را ۳.۲ هکتار اعلام کرد و ادامه داد:‌ اگر به کمتر از این میزان برسیم قطعا با کاهش بهره وری در اراضی مواجه خواهیم شد.

واردات دانه‌های روغنی منوط به خرید تولیدات داخلی و پرداخت وجه به کشاورزان است

مهاجر با بیان اینکه بلوک بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است که به صورت پهنه بندی مدیریت می شوند، افزود: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره وری مزارع می شود.

وی اظهار داشت: در مازندران باید کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود.

وی تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی تامین نهاده های کشاورزی نظیر کود و سم را برعهده دارند و باید بر اساس رسالت اصلی خودشان عمل کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ذات و رسالت جهاد کشاورزی تولید است، ادامه داد: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می شود و امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

بابک مومنی بر تامین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی تاکید کرد و گفت: همه عوامل استانی در تحقق این امر موظف به همکاری با شرکت خدمات حمایتی استان هستند.

مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هشت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha