۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۰
کد خبر: 85463242
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کرمان: نقش استان در تولید ناخالص ملی ارتقا یافته است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه تولید در استان کرمان افزایش یافته است گفت: موفق شدیم در تولید ناخالص ملی نقش بیشتری داشته باشیم و این افتخار مرهون افرادی است که در این حوزه نقش دارند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار روز چهارشنبه در آیین تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه استانی و ملی کرمان افزود: حوزه کارگری استان کرمان به واسطه اینکه بخش بزرگی از آنها در معادن مشغول به کار هستند، شرایط سختی دارند.

وی اظهار داشت: چند سالی است که شعار اصلی کشور بر محوریت تولید استوار است و کارگران، نقش اصلی را در تولید دارند.

وی ادامه داد: کرمان در بحث امنیت شغلی نسبت به دیگر استان‌ها با مشکل کمتری مواجه است، شرکت‌های بزرگ استان همچنان خط تولید و ظرفیت‌های جدید ایجاد می‌کنند که نیاز به کارگر دارد.

فداکار تصریح کرد: زمان رسیدگی به دعاوی کارگری در استان کرمان تا ۶۰ درصد کاهش یافته و این مسئله به حل مشکل کمک می‌کند.

کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در کرمان

استاندار کرمان اظهار داشت: مهمترین مسئله در حوزه کارگری، آموزش و مهارت‌افزایی است که برای جذب نیروی انسانی باید به آن توجه کنیم.

وی به کاهش تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان کرمان اشاره کرد و گفت: کاهش تعداد این افراد نشان می‌دهد که از تعطیلی واحدها جلوگیری شده و بعضا واحدها احیا شده‌اند.

فداکار با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان کرمان افزود: کاهش نرخ بیکاری، کاهش تعداد بیمه‌ بیکاری بگیران و تحقق ۱۲۰ درصدی تعهد اشتغال استان، همه نشان از وضعیت اقتصادی و فعالیت است.

استاندار کرمان، خرید خارج از استان و کشور را یک مشکل دانست و تصریح کرد: حتی برخی محصولات در داخل استان تولید می‌شود، اما شرکت‌ها از خارج کشور آن را وارد می‌کنند و یکی از دلایل این مسئله عدم ارتباط و آشنایی تولیدکننده با مصرف‌کننده نهایی است.

فداکار خاطرنشان کرد: با مصوبه شورای تامین، اولویت خرید شرکت‌ها را در شرایط مساوی با خرید داخل استان گذاشتیم.

وی در خصوص مسکن کارگران نیز گفت: صنعت‌ شهرها را در دست پیگیری داریم و چند نقطه نیز واگذاری زمین به شرکت‌ها صورت گرفته است.

فداکار به صنعت زغالسنگ و مشکلات کارگری آن نیز اشاره داشت و عنوان کرد: این مشکل به راحتی قابل حل است و پیگیر آن هستیم و با رفع مشکل شاهد افزایش ظرفیت اشتغال، سرمایه‌گذاری جدید، تامین نیاز واحدهای فولادی و دغدغه روزمره کارگری در حقوق و بیمه باشیم.

وی تاکید کرد: شرکت‌ها با استفاده از ظرفیت قانون جهش دانش‌بنیان از معافیت مالیاتی بهره ببرند.

استاندار کرمان بیان کرد: در حوزه درمان بازنشستگان، سرمایه‌گذاری بسیار خوبی صورت گرفته است؛ عمده نیاز بازنشستگان در بخش درمان است و هزینه‌های بالایی هم دارد، اما کمک خوبی از سوی تامین اجتماعی می‌شود و ظرفیت‌های قانونی نیز برای موارد خاص وجود دارد که می‌توان از آن بهره ببرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطر ۱۴ هزار شهید کارگری به گزارشی از روند برگزاری سی و پنجمین دوره جشنواره امتنان پرداخت و گفت: روند کار از مهر ۱۴۰۲ آغاز شد و ۲ هزار و ۶۶۶ نفر در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و واحد نمونه، اطلاعات خود را در سامانه مربوطه‌ ثبت‌ کردند.

مجتبی مصباح افزود: از مجموع ثبت‌نامی‌ها ۲ هزار و ۴۱۰ نفر آقایان و ۲۵۶ نفر خانم‌ها بودند و ۲۱ واحد نیز در بخش مربوطه خود ثبت‌نام داشتند.

وی تصریح کرد: پس از انجام داوری‌ها در سطح استان، ۲۲ کارگر، گروه‌ کار و واحد به عنوان نمونه استانی انتخاب و به مرحله کشوری نیز معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان همچنین از انتخاب یک کارگر و یک واحد کاری نمونه ملی از استان کرمان خبر داد که در مراسمی با حضور رییس جمهور از آنها تجلیل شده است.

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کرمان با بیان اینکه ۱۳۰ هزار نفر در این استان بازنشسته و مستمری بگیر هستند، افزود: ۱۶ کانون بازنشستگی کارگری در شهرستان‌های استان دایر است.

حسین شجاعی بیان داشت: ۶۵ تا ۷۰ درصد این کارگران، حداقل حقوق‌بگیر هستند و مهمترین و اصلی‌ترین دغدغه آنها در حوزه معیشت و درمان است.

شجاعی گفت: در بخش درمان بیمه‌شده‌ها و بازنشستگان باید از صفر تا ۱۰۰ آن را سازمان متقبل شود که این اتفاق نمی‌افتد و قانون باید الزام و اجرایی شود.

در سی و پنجمین جشنواره امتنان از ۲۲ نفر از نخبگان جامعه کار و تولید استان کرمان تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha