رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد + فیلم

شاهرود - ایرنا - رزمایش حفاظتی اطفای حریق روز چهارشنبه با هدف اجرای عملیات طی مدت زمان کوتاه در شاهرود اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رزمایش حفاظتی اطفای حریق با حضور ابوطالب جلالی معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود، جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، محمدرضا کشاورزیان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود، علی عامریان رییس جمعیت هلال احمر شاهرود و جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی و حفاظت محیط زیست در محل نهالستان چغولگیر برگزار شد.

جعفر مرادی حقیقی در حاشیه برگزاری این رزمایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به نزدیک شدن فصل گرما اشاره کرد و افزود: با توجه به برخی رخدادهای طبیعی که در جنگل‌ها و مراتع اتفاق می‌افتد باید نیروهای واکنش سریع آمادگی اجرای عملیات اطفای حریق در مدت زمان کوتاه و به موقع را داشته باشند.

وی به برگزاری این رزمایش در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود اشاره کرد و گفت: امروز این رزمایش با مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی با اتحاد و همدلی انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان ابراز کرد: این نیروها در این محل جمع شدند تا نشان دهند که می‌توانند به موقع برای جلوگیری از خسارت‌های جبران ناپذیری که در اثر عوامل طبیعی و انسانی در جنگل‌ها و مراتع هر از چندگاهی اتفاق می‌افتد، اقدام کنند.

وی از شهروندان خواست هنگامی که برای استراحت و استفاده از طبیعت در جنگل‌ها و مراتع حاضر می‌شوند، در جهت حفاظت از منابع طبیعی و ملی به ویژه درختان جنگلی که ذخایر نایابی هستند، بیشتر دقت کنند.

بنا به اعلام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان، ۱۱ مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی سال ۱۴۰۲ در استان مهار شد.

به گزارش ایرنا، استان سمنان با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

از ۹ و هفت دهم میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و سه درصد جنگل است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha