۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85462955
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: تغییر ساز و کارهای غیر بهره‌ور ضروری است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: تمام ساز و کارها، ساختارها و فرآیندهای غیربهره ور که قبل از انقلاب شکل گرفته است باید تغییر کند تا شاهد افزایش راندمان تولید و مصرف بهینه در کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز چهارشنبه در آیین گشایش بیست و هشتمین همایش بین المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق در دانشگاه زنجان افزود: دلیل عمده این غیر بهره ور بودن، اقتصاد نفتی بوده و حتی ساختار حکمرانی هم بر همین مبنا شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه باید به جای تولید متمرکز به سمت تولید توزیع یافته در کشور حرکت کنیم، اظهار داشت: در این راستا افزایش نقش مردم در تولید کارگشا و تعیین کننده خواهد بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در حوزه مدیریت مصرف باید از ساز و کارهای هوشمند بهره بگیریم، تصریح کرد: در حوزه انرژی اتفاقات خاصی در حال رقم خوردن است و باید از محل بهره وری نسبت به آنها توجه داشته باشیم.


نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه ناترازی در حوزه انرژی و آب، بانکها و صندوق های بازنشستگی از مسائل و چالش های کشور است، گفت: متاسفانه سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه گذاری برابر نیست.

مصطفی طاهری افزود: ۲۵ درصد تولید به واسطه همین ناترازی ها در اثر قطع برق و گاز واحدهای تولیدی کم می شود.

وی به قانون مانع زدایی از صنعت برق اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم اجرای این قانون مسیر هدف گذاری شده مدیریت انرژی را هموار کند.

طاهری با بیان اینکه در حوزه بهینه سازی در کشور منابع خوبی دیده شده است، اظهار کرد: مسوولان و فعالان تولید باید از این منابع استفاده مناسب کنند.

به گزارش ایرنا، بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی شبکه های توزیع برق ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ماه جاری به میزبانی شرکت توزیع برق زنجان در دانشگاه زنجان در حال برگزاری است.

بیست و هفتمین کنفرانس از ۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ با همکاری انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران و شرکت توزیع نیروی برق مشهد در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha