۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85462936
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای ۲۴۳ طرح آموزشی خدمتی ماندگار از دولت برای دانش آموزان بوشهری

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: اختصاص ۲۵ هزار میلیارد ریال در قالب تفاهم نامه مشترک با سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس ۲۴۳ مدرسه و مجتمع فرهنگی خدمتی ماندگار از دولت سیزدهم برای آموزش و پرورش و دانش آموزان این استان است.

به گزارش ایرنا " احمد محمدی زاده " روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش با گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت روز معلم اظهار کرد: از محل این اعتبار ۱۳۵ مدرسه و هشت مجتمع فرهنگی حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر بر اساس برنامه زمانبندی احداث و تحویل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال امسال به حساب اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر واریز شده است افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقده، ۱۰هزار میلیارد ریال توسط استانداری و ۱۵ هزار میلیارد ریال توسط سازمان نوسازی مدارس کشور تامین اعتبار می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: سهم استان از این تفاهم نامه ، از محل اعتبارات تملک دارایی استان هفت هزار میلیارد ریال، مسئولیت اجتماعی صنعت نفت یک هزار میلیارد ریال و محل مولدسازی ۲ هزار میلیارد ریال تامین می شود.

محمدی‌زاده تصریح کرد: سهم اعتبار تخصیصی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هفت هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان ، سه هزار میلیارد ریال از محل مشارکت خیرین و پنج هزار میلیارد ریال از اعتبارات کشوری مولدسازی تامین خواهد شد.

استاندار بوشهر یادآور شد: معلمان پرورش‌دهنده مهمترین سرمایه جامعه و انسان‌ها محسوب می‌شوند.

وی انسان‌های پرورش یافته را پایه‌ریزان تمدن ملی و جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی دانست و بیان کرد: این افراد سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند و در واقع معلمی شغل انبیا الهی محسوب می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: شهید مطهری با فکر و بیان قوی رسوخ اندیشه‌های عمیق اسلامی را در ذهن جوانان دنبال می‌کرد، همان گمشده‌ای که امروز در جامعه دانش‌آموزی با آن مواجه هستیم و بخشی از تغییر رویکرد که در مدارس اتفاق افتاده ناشی از همین ضعف است.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه امسال بنام سال آموزش و پرورش در استان بوشهر نامگذاری شده است ادامه داد : در سال جاری همه با هم منسجم در رفع مشکلات زیرساخت‌های آموزش و پرورش تلاش و کمک می‌کنیم.

استاندار بوشهر نواختن زنگ سپاس معلم، تجلیل از معلمان شاغل و پیشکسوت و سرکشی از خانواده فرهنگیان شهید استان بوشهر را از برنامه‌ها هفته بزرگداشت هفته معلم در این استان اعلام کرد و افزود: همه مدیران و معلمان مدارس از آموزگاران دوران تحصیل خود در مقاطع مختلف تحصیلی تجلیل کنند.

محمدی‌زاده با تاکید بر ایجاد منابع جدید درآمدزایی برای آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: این طرح ابتدا در مرکز ۱۰ شهرستان استان بوشهر امسال اجرایی شود.

وی یادآور شد: بر اساس قانون مبلغی از درآمد شهرداری‌ها به آموزش و پرورش اختصاص می یابد که باید در پرداخت این سهم سرعت بخشی شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha