۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶
کد خبر: 85462923
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسکندریون: سهمیه یونیورسالیتی شنای ایران در المپیک قطعی است

تهران- ایرنا- رئیس کمیته شنا گفت: از طرف فدراسیون بین‌الملی یک سهمیه یونیور سالیتی در رشته شنا به کشورمان اهدا شده که اگر نمایندگان کشورمان نتوانند سهمیه المپیک بگیرند، می‌توانیم یک نفر را به انتخاب خودمان به پاریس اعزام کنیم.

حمید اسکندریون رئیس کمیته شنای ایران روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص اردوی آمادگی ملی‌پوشان در ترکیه اظهار داشت: یک اردوی ۳ هفته‌ای برای مهرشاد افقری برنامه‌ریزی شده که از روز گذشته به همراه مربی خود یعنی گامر دیلانچیان در این کشور تمریناتش را آغاز کرد. مربی ترکیه‌ای که اخیرا جذب شده نیز همان‌جا به آن‌ها اضافه خواهد شد و ملی‌پوش کشورمان در ۳ مسابقه در ترکیه شرکت خواهد کرد تا با آمادگی بهتری برای مسابقات کسب سهمیه المپیک حضور یابد. او قرار است در ۲ مسابقه کسب سهمیه در ایتالیا و جمهوری چک حضور یابد.

وی افزود: سامیار عبدلی به عنوان سریع‌ترین ملی‌پوش کشورمان و شانس کسب سهمیه المپیک در کشور آلمان، زیر نظر مربی خود در حال تمرین است. او در سطح بالایی قرار دارد و در روزهای اخیر رکوردهای خوبی را نیز ثبت کرده است؛ امیدواریم که هر ۲ ملی‌پوش ایران بتوانند سهمیه المپیک بگیرند.

رئیس کمیته شنا با اشاره به سهمیه یونیور سالیتی عنوان کرد: کشور ایران از طرف فدراسیون بین‌الملی یک سهمیه در رشته شنا (یونیور سالیتی) دارد که اگر ملی‌پوشان شنا نتوانند سهمیه المپیک بگیرند، می‌توانیم یک نفر را به انتخاب خودمان به پاریس اعزام کنیم. اگر سهمیه‌ای کسب شود، دیگر یونیور سالیتی به ما تعلق نمی‌گیرد. ورزشکاری با سهمیه یونیور سالیتی از کشورمان به پاریس اعزام می‌شود که بتواند فینا پوینت بیشتری داشته باشد. فینا پوینت (امتیاز) را هم فدراسیون بین‌المللی اعلام می‌کند که طبق عناوین و دست‌آوردهای شناگران در مسابقات مختلف محاسبه می‌شود.

سهمیه یونیورسالیتی (Universality) همان وایلدکارت است که با نگاه توسعه‌ای کمیته بین‌المللی المپیک IOC به برخی کشورها در رشته‌های خاص اعطا می‌شود.

اسکندریون: سهمیه یونیورسالیتی شنای ایران در المپیک قطعی است

وی ادامه داد: سامیار عبدلی با رکوردهای اخیری که ثبت کرده، بالاترین فینا پوینت را در ایران دارد و فعلا انتخاب ما اوست. مهرشاد نیز می‌تواند با مسابقاتی که در ترکیه شرکت می‌کند، امتیاز خود را بالا ببرد و شاید انتخاب ما در زمان مقرر، او باشد.

اسکندریون همچنین خاطر نشان کرد: هدف اصلی ما به جز المپیک در سال جاری‌، مسابقات داخل سالن آسیایی است که در تایلند و مواد مسافت کوتاه (استخر ۲۵ متر) برگزار می‌شود. المپیاد استعدادهای برتر ایران نیز خیلی مهم است که می‌تواند امتیاز بسیار خوبی برای کشور باشد. البته هر ماه اردوهای آمادگی برای رده‌های مختلف تیم ملی برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: در شهریور و اسفند ماه نیز جام آزادی را پیش‌رو خواهیم داشت که بهترین و با کیفیت‌ترین مسابقات ایران است. طبق دستور محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، مسابقات آبهای آزاد اردیبهشت ماه در کیش برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته شنا درباره پیروزی رضوانی و فتاحیان در انتخابات فدراسیون بین‌المللی و آسیایی خاطرنشان کرد: انتخاب رضوانی به عنوان هیات رئیسه فدراسیون بین‌المللی و فتاجیان به عنوان مسئول اجرایی آسیا بر روند برگزاری اردوها و مسابقات بین‌المللی تاثیر دارد. فدراسیون از نظر مالی تحت فشار است ولی با کمک رضوانی و نتایج خوب می‌توانیم برنامه‌ها را بهتر از همیشه پیش ببریم. قطعا حضور این افراد تاثیر مالی نیز روی فدراسیون خواهد داشت و به ما کمک می‌کنند. قبلا هم فدراسیون بین‌المللی در اعزام‌ها و مسابقات کمک مالی خوبی به ما می‌کرد و این موضوع ادامه‌ خواهد داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha