۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85462912
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان: اجلاس سازمان همکاری اسلامی فرصتی برای حمایت جمعی از فلسطین است

اسلام‌آباد- ایرنا- پاکستان اعلام کرد که با توجه به تداوم جنگ غزه، اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی یک فرصت مناسب برای اعلام موضع قوی و جمعی در حمایت از فلسطین خواهد بود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، سناتور محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور قرار است ریاست هیات پاکستان در پانزدهمین اجلاس روسای دولت‌های عضو سازمان همکاری اسلامی به میزبانی گامبیا را برعهده داشته باشد.

اجلاس شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی از فردا به مدت ۲ روز در شهر بانجول پایتخت کشور گامبیا آغاز می‌شود و سپس روز شنبه (۴ مه) نشست روسای دولت کشورهای عضو این سازمان منعقد خواهد شد.

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: این اجلاس در برهه‌ای حساس برای امت اسلامی و در حالی برگزار می شود که جنگ علیه مردم غزه همچنان ادامه دارد. لذا این فرصت مهمی برای رهبران سازمان همکاری اسلامی خواهد بود تا در مورد وضعیت وخیم غزه بحث کنند و موضعی قوی، جمعی و واحد در مورد مساله فلسطین اتخاذ نمایند.

معاون نخست وزیر پاکستان در اجلاس گامبیا در مورد دیدگاه اسلام‌آباد پیرامون نسل‌کشی جاری در غزه، حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین و کشمیر، الزامات همبستگی و وحدت اسلامی، پدیده افزایش اسلام‌هراسی، تروریسم، تغییرات آب و هوا و دیگر چالش‌های جهان معاصر صحبت خواهد کرد.

وی همچنین بر لزوم یافتن راه حل های جمعی برای چالش‌های پیش روی امت اسلامی تاکید خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha