۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85462879
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

صهیونیست‌ها خواهان استعفای نتانیاهو و آتش‌بس در نوار غزه هستند

تهران-ایرنا- نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان داد که اکثریت توده صهیونیست‌ها خواهان استعفای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برقراری آتش‌بس در نوار غزه هستند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی با انتشار نتایج یک نظرسنجی جدید اعلام کرد که ۴۷ درصد صهیونیست ها از دستیابی به توافقی که شامل آزادی همه اسرا در ازای توقف کامل جنگ و آزادی هزاران فلسطینی باشد، حمایت می‌کنند.

به گزارش این منبع، ۵۴ درصد صهیونیست ها از توافقی که قرار است براساس آن، در قبال آزادی ۳۰ اسیر صهیونیست، صدها فلسطینی آزاد و آتش بس ۴۰ روزه برقرار شود، حمایت می کنند.

نظرسنجی منتشر شده توسط شبکه تلویزیونی کان همچنین نشان داد که ۵۳ درصد صهیونیست ها، تلاش نتانیاهو برای آزادی اسرای صهیونیست را ناکافی ارزیابی می کنند.

نظرسنجی دیگری که توسط کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر شد، نیز نشان می دهد که ۵۸ درصد صهیونیست ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند.

براساس این نظرسنجی، ۴۸ درصد صهیونیست ها خواهای استعفای یوآف گالانت (وزیر جنگ)، ۵۰ درصد خواهان استعفای هرتزی هالیوی (رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی) و ۵۶ درصد نیز خواهان استعفای رونن بار رئیس سازمان جاسوسی داخلی رژیم صهیونیستی (شین‌بت) هستند.

به گزارش ایرنا، جنگ علیه غزه به مهمترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر آتش بس و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند.

بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می دانند.

در ماه های اخیر، توده صهیونیست ها با برگزاری تظاهرات های خیابانی گسترده در سراسر سرزمین های اشغالی، خواهان استعفای کابینه نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha