زنجیره‌های ارزش در روستا با مشارکت مردم فعال می‌شود

شهرکرد – ایرنا – معاون میراث و گردشگری قرارگاه جهادی وزارت کشور با اشاره به اهمیت زنجیره‌های ارزش گفت: براساس بازدیدهای انجام شده زنجیره‌های ارزش در استان‌ها و به خصوص روستاها کارهای خوبی شده اما ضعیف و بیشتر به صورت جزیره‌ای عمل شده است که با مشارکت و کمک مردم این زنجیره ها در شهرها و روستاها فعال می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، زنجیره ارزش شامل مجموعه عملیاتی است که در یک صنعت به‌صورت زنجیروار انجام می‌گیرد تا به خلق ارزش منجر شود.

بر این اساس هر واحد تولیدی و صنعتی یا کشاورزی یک جایگاه در زنجیره ارزش را به خود اختصاص می‌داد که حمایت از آن باعث تقویت واحدهای تولیدی دیگر می‌شود.

علی اصغر بهنام‌نیا در حاشیه بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد کارهای زیادی در بخش زنجیره‌های ارزش انجام شده است اما این کارها جزیره‌ای بوده و زنجیره، اکوسیستم و زیست‌بوم مورد نظر این کار شکل نگرفته است.

وی اظهار داشت: به همین دلیل بسیاری از گام‌هایی که در گذشته برداشته شده بود در این خصوص ناموفق بوده است.

معاون میراث و گردشگری قرارگاه جهادی وزارت کشور با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم‌پایه (تکام) از ابتدای دولت سیزدهم گفت: در این قرارگاه جهادی که ذیل فرماندهی وزیر کشور تشکیل شده ۱۶ نظام دارد که یکی از آن‌ها نظام گردشگری و صنایع دستی و راه‌اندازی جریان‌های گردشگری نوپدید است.

بهنام‌نیا اضافه کرد: تلاش می‌شود در این قرارگاه با کمک مردم زنجیره‌های ارزش از ابتدا تا انتها به صورت بنیادی پایه‌ریزی و تمام عملیات مربوط به حوزه توانمندسازی مردم در منطقه انجام شود.

معاون میراث و گردشگری قرارگاه جهادی وزارت کشور گفت: تمام پیشرفت‌ها در دنیا مرهون کشف و حل چالش‌ها به کمک نهادهای علمی، فرهیختگان، نخبگان، ایجاد یک صنعت و تولید ثروت از این راه باید به عنوان یک راهبردی اساسی مورد توجه قرار گیرد.

بهنام‌نیا با بیان اینکه حدود۵۱ روش برای تولید ثروت وجود دارد که هوش مصنوعی یکی از آن‌ها به شمار می‌رود که مورد بی توجهی قرار گرفته است گفت: زنجیره ارزش راهبردی از ابتدای خط تولید تا انتهای تولید ثروت باید با هم دیده شود.

وی با اشاره به جایگاه گردشگری در چهارمحال و بختیاری گفت: این استان یکی از مناطق کوهستانی ایران است که به طور مثال می‌تواند دوچرخه‌سواری کوهستانی و ماجراجویی در آن فعال شود و زنجیره ارزش این نوع گردشگری از جمله قطعات فولادی، آموزش دوچرخه‌سواری، طراحی پیست‌ها و حامیان مالی می‌تواند به صورت گروهی در این استان شکل بگیرد.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه ایران اکسپو از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه با حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری برای شناخت توانمندی کالاهای تولیدی ایرانی در تهران در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha