۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۲۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85462680
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکهزار و ۶۴۰ اثر به جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم ارسال شد

بوشهر-ایرنا- معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: یکهزار و ۶۴۰ اثر به جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " سعید زمانی" سه‌شنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بخش عکس روستایی در ۲ بخش آزاد و عکاسان حرفه‌ای یکهزارو ۴۶۷ اثر تهیه شده با دوربین و موبایل به دبیرخانه ارسال شد.

وی افزود: در بخش گروه سرود روستایی و عشایری ۲۰ نفر و در بخش آیین‌های نمایش ۳۱ نفر در بخش چاوش خوانی و منقبت خوانی اثرهای خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) تصریح کرد: در بخش پرده خوانی و نقالی خوانی ۲۷ نفر اثرهای خود را به دبیرخانه جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم ارسال کردند.

زمانی ادامه داد: بیست و یکمین دوره جشنواره فرهنگی امام رضا (ع) تلاش کرده تا جدا از فضای تخصصی به فعال سازی جشنوار‎ه‌ای عمومی و قشری نیز نقش آفرین شود.

وی اضافه کرد: امسال با هدف جریان سازی مردمی فعالیت‌ها تولیدات فرهنگی و هنری به خود روستاها آورده شده که اختتامیه جشنواره در بخش‌های چاوشی خوانی، منقبت خوانی و پرده‌خوانی، نقالی و عکس روستایی به ۱۳ اردیبهشت ماه به میزبانی روستای " سرکره " شهرستان دشتستان در استان بوشهر می شود.

زمانی اظهار کرد: رویکرد اصلی جشنواره این بوده تا در سطح ملی برگزار شود که در این راستا از نهادهای زیربط کمک گرفته شده تا به تقوی هم‌افزایی در این حوزه کمک شود.

وی گفت: همچنین به کار جشنواره ساختاری داده شد تا شرکت کنندگان آثار خود را در بستر سایت شمس طوس بارگذاری کنند.

معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) اضافه کرد: همچنین در آیین اختتامیه "کرامت قنبری" و " محمدحسن آبیار " به عنوان چاووش خوان و ناخدا "علی ستوده" به عنوان شروه خوان تجلیل می‌شوند.

زمانی گفت: هیات داوران پرده خوانی و نقالی رضوی نیز "محسن میرزاعلی" ، "حسن بیگی "و "مرشد ورمرزیار" از برجسته‌های این حوزه هستند.

وی اظهار کرد: امسال با رویکرد مردمی سازی خود مردم میزبان هنرمندان رضوی شدند و مردم در راستای جریان سازی کار پذیرایی از هنرمندان در بخش ایاب و ذهاب، اسکان و پذیرایی به طور کامل عهده دار هستند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: این استان تاکنون مفتخر به میزبانی از رویدادهای فرهنگی مختلفی شامل مشاعره رضوی، سفرنامه رضوی و داستان کودک و نوجوان رضوی است.

" وحید حیدری" افزود: با تمهیدات اندیشیده شده امسال نیز اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری به میزبانی روستای سرکره شهرستان دشتستان برگزار می‌شود که در آیین اختتامیه همچنین پیکر پاک و مطهر شهید" مرتضی غلامی دشتی نظری" از شهدای هشت سال تحمیلی بر دستان مردم تشییع خواهد شد.

شهید غلامی در سال ۱۳۶۲ جمعی تیپ ۵۵ هوابرد شیراز به منطقه عملیاتی جنوب اعزام شده بود که در ۲۶ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله جاده العماره - بصره به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha