۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85462600
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دانشجویان حامی فلسطین در فرانسه تظاهرات کردند

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱:۰۰
کد خبر: 85462600
دانشجویان حامی فلسطین در فرانسه تظاهرات کردند

تهران- ایرنا- دانشجویان «دانشگاه پاریس ۱ پانتئون-سوربن» فرانسه روز سه‌شنبه به نشانه همبستگی با فلسطین تظاهرات و جنگ علیه غزه را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، دانشجویان خواستار توقف نسل‌کشی در غزه، برقراری آتش‌بس فوری و پایان دادن به خشونت علیه مردم فلسطین شدند.

آنها پرچم‌های فلسطین در دست داشته و اعلام کردند: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه شاید تمایلی نداشته باشد اما ما برای حمایت از فلسطین و گرامیداشت کسانی که کشته شده‌اند، اینجا هستیم.

پس از شروع اعتراضات دانشجویی از دانشگاه کلمبیا در آمریکا برای حمایت از فلسطین، این جنبش به دانشگاه‌های دیگر این کشور نیز تسری یافت. پس از چند روز دانشجویان در دانشگاه‌های کشورهای دیگر از جمله استرالیا، فرانسه و انگلیس نیز به این جنبش پیوستند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه سه‌شنبه اعلام کرد: از هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه تاکنون ۳۴ هزار و ۵۳۵ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۷۰۴ نفر زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha