۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۱۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85462572
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امنیت شغلی و دستمزد کافی از مهمترین مطالبات جامعه کارگری زنجان

زنجان - ایرنا - نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در نشست با استاندار زنجان، امنیت شغلی، دستمزد کافی، اجرای کامل طبقه بندی مشاغل و سخت و زیان آور را از مهمترین مسائل مبتلا به جامعه کارگری عنوان کردند و خواستار حل این مسائل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایندگان کارگری و کارفرمایی شامگاه سه شنبه در دیدار خود با استاندار زنجان به بیان مشکلات و معضلات خود پرداختند و خواستار توجه به نیازهای این قشر شدند.

عضو زنجانی مجمع عالی نمایندگان کارگری کشور در این نشست ضمن انتقاد از وضعیت دستمزدهای سال جاری گفت: دستمزد یک ماهه کارگر پول اجاره خانه هم نمی‌شود، زندگی کردن در این وضعیت اقتصادی به این آسانی‌ها نیست و این وضعیت اشک کارگران را درآورده است.

محمدحسن ندرلو "امنیت شغلی" را از دیگر دغدغه‌های جامعه کارگران عنوان کرد و گفت: امیدوارم دولت سیزدهم به قول خود در این خصوص و ساماندهی قراردادهای موقت جامه عمل بپوشاند.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان زنجان به موضوع طرح طبقه بندی مشاغل اشاره کرد و گفت: این موضوع مهم در اغلب واحدهای مشمول اجرایی شده اما کارگران تعدادی از واحدهای باقیمانده در انتظار اجرای این طرح هستند که درخواست می‌شود مسئولان در اسرع وقت به این موارد رسیدگی کنند.

امنیت شغلی و دستمزد کافی از مهمترین مطالبات جامعه کارگری زنجان

نماینده کارگران شهرداری زنجان نیز از تبعیض بین نیروهای "کارگری" و "کارمندی" در مجموعه شهرداری گلایه کرد و گفت: کارگران سهم بسزایی در هشت سال دفاع مقدس داشته‌اند. ما انتظار داشتیم که دولت انقلابی (دولت سیزدهم) نسبت به افزایش حقوق کارگران اقداماتی انجام دهد که این اتفاق نیفتاد.

علی عباسی با تاکید بر اینکه چارت سازمانی شهرداری زنجان قانونی نیست، افزود: این چارت که به وزارت کشور ارسال شده،"کارمندی" لحاظ شده و یک هزار و ۶۰۰ کارگر در این چارت دیده نشده‌اند.

رئیس انجمن مدیران کنترل کیفیت استان زنجان نیز در ادامه این نشست گفت: پژوهشگران انجمن برای تامین معیشت خود در واحدهای "سبزی خردکنی" و "اسنپ" کار می‌کنند.

علیرضا مینویی با بیان اینکه پژوهشگران انجمن مدیران کنترل کیفی و مسئولین فنی صنایع استان زنجان آرامش ندارند و مشکل معیشتی دارند، افزود: این در حالی است اغلب استان‌های کشور با حضور مسئولین ذی ربط پیمان‌نامه جمعی برای حقوق پژوهشگران تهیه کرده‌اند که امیدوارم با پیشنهادی که در این خصوص به مسئواین ذی ربط استان ارائه شده اقداماتی صورت گیرد.

نایب رییس جامعه مدیران کنترل کیفیت کشوروجود سگ‌های بی‌صاحب و کم بودن نور را از جمله مشکلات شهرک‌های صنعتی زنجان عنوان کرد و گفت: استقرار پلیس برای تامین امنیت منطقه برای شاغلان در این شهرک به ویژه بانوان اهمیت ویژه ای دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha