عضو شورای شهر تهران: باید نگاه خدماتی و نه سیاسی به مدیریت شهری داشت

تهران بزرگ - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر تهران معتقد است که باید نگاه خدماتی و نه سیاسی، به موضوع مدیریت شهری داشت.

علیرضا نادعلی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گاهی جوی پیرامون مشکلات شهری پیش می‌آید که باید روشنگری درست رسانه‌ای در خصوص آن صورت گیرد تا ذهن مردم روشن شود.

وی ادامه داد: شورا و مدیریت شهری ششم تهران از شروع بکار خود، دغدغه فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی را داشته و رفع این معضل را در دستور کار خود قرار داده که این امر جز با ورود واگن مترو، اتوبوس‌های نو و خودروهای برقی محقق نمی‌شود.

به گفته نادعلی، شورای اسلامی شهر تهران به درستی اولویت خود را بر توسعه حمل و نقل عمومی گذاشت و در تصویب بودجه سالیانه شهرداری به این موضوع مهم نگاهی ویژه داشت.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری می‌توانست برای با پُر کردن چشم مردم به موضوعات دیگری بپردازد اما این راه سخت (توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی) را انتخاب کرد، تاکید کرد: چندین سفر به چین برای تامین وسایل حمل و نقل عمومی در این راستا انجام شد که با نظارت شورا همراه بود و در نهایت تفاهم نامه‌ها تبدیل به قرارداد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نگاه سیاسی در دولت‌ها و مدیریت‌های شهری در گذشته موجب شد تا حمل و نقل عمومی پایتخت پیشرفت نکند و در نهایت دود آن به چشم مردم برود؛ اما دولت مردمی و شهرداری تهران امروز همسو دارند کار را در این حوزه پیش می‌برند.

نادعلی افزود: مشکلات حمل و نقل عمومی تهران را آزار می‌دهد و مردم اطراف پایتخت را هم تحت تاثیر قرار داده، البته قراردادهای بسته شده با شرط انتقال تکنولوژی‌های مربوطه بوده که این موجب تسری این فناوری‌ها به دیگر شهرهای کشور هم می‌شود.

وی با اشاره به سنگ اندازی برخی افراد معلوم الحال رسانه‌ای در کار مدیریت شهری گفت: همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر باعث شده که این افراد تمام تلاش خود را کنند تا خدشه‌ای به خط خدمت در شهرداری وارد شود چرا که می‌خواهند نگاه سیاسی به جای نگاه خدماتی بر مدیریت شهر حاکم کنند.

نادعلی با بیان اینکه اعضای شورا و شهرداری یک روح در ۲ بدن هستند و مجموعه مدیریت شهری را تشکیل می‌دهند، یادآور شد: اینکه گفته می‌شود شورا و شهرداری اختلاف اساسی دارند درست نیست اما ممکن است اعضای شورا و مدیران شهری نظرات متفاوتی در یک حوزه داشته و در حوزه دیگر همفکر باشند.

نادعلی اظهار امیدواری کرد که مدیریت شهری و شورا تا یک سال آینده به هدف گذاری های ترسیم شده، در حوزه‌های مختلف بویژه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برسند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha