۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۴۹
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85462473
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر ارشاد: کارکرد طنز عمومی و مورد اقبال مردم است

رشت - ایرنا- معاون امور رسانه ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کارکرد طنز عمومی است و مردم به آن اقبال و توجه دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشاد مهدی پور روز سه شنبه در هشتمین جشنواره ملی و رسانه ای طنز پهلو گفت: آنچه در این جشنواره شاهدیم حاصل سه رویکرد اصلاح رویه‌ها، قواعد و شیوه‌نامه‌ها، توانمندسازی‌ها به جهت حمایت و آموزش و اقداماتی که در حوزه رسانه می‌توان انجام داد و برگزاری و اجرای این رویداد ملی است.

وی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه مرحوم کیومرث صابری فومنی در عرصه طنز اظهار کرد: صابری را سردمدار طنز فاخر می‌دانند کسی که کار او شاید کامل و بی‌عیب نبود اما طنز او به طور مرتب و مستمر در حال بهتر شدن و تکامل است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: دنیای طنز صابری معتقد و در عین حال مطلع بود و این قابل انتقال و پایدار است.

مهدی پور گفت: اقبال به گل آقا به حدی بود که در یک فقره از انتخابات نقل قول" بنویسید الف بخوانید ب" کارزارگونه گل آقا در سبد رای موثر واقع شد. مرحوم صابری چنان شخصیت شناخته شده‌ای بود و این جمله او در عصری که شبکه‌های اجتماعی نبود سرایت و شناخت عمومی داشت.

وی با اشاره به کاستی‌ها و عقب ماندگی‌های حوزه طنز گفت: امسال استقبال از این رخداد نسبت به سال‌های قبل بهتر بوده به طوری که آثار ارسالی به این جشنواره به لحاظ کمی رشد۲ برابری داشت که امیدواریم این رشد را در کیفیت آثار ارسال شده هم شاهد باشیم.

بیان واقعیات با زبان طنز تلخی انتقادات را در کام مدیران شیرین می‌کند

استاندار گیلان هم در این‌مراسم گفت: بیان واقعیات به زبان طنز، تلخی انتقادات را در کام مدیران شیرین می‌کند، هیچ مدیری با زبان طنز آشفته نمی‌شود و یک جمله و کلمه طنز گاه می‌تواند منجر تحول شود.

اسدالله عباسی با بیان اینکه ما از انتقادات سازنده استقبال می‌کنیم، گفت: فضای رسانه‌ای در استان گیلان به دلیل وجود برخی رسانه‌ها با مجوز و بدون مجوز چندان مناسب نیست و به نظر می‌رسد این حوزه نیازمند تعیین چهارچوبهایی است که تقاضا می‌کنیم وازرت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ارشاد گیلان به این موارد رسیدگی کند.

وی اضافه کرد: در عرصه‌های مختلف این رسانه‌ها هستند که از آنچه در کف جامعه می‌گذرد باخبرند لذا می‌توانند با توجه به همه زوایا زبان ‌مردم باشند و پیام مورد نظر را با بیان یک جمله، انتقال یک تصویر و یا عکس به مخاطب برسانند.

تعهد صابری فومنی باید در رسانه‌های ما متجلی شود

استاندار گیلان تصریح کرد: رسانه باید مخاطب شناسی کرده و پیام را طوری به گیرنده پیام انتقال دهد که فرد طبق احوالات شخصی و کاری‌اش بتواند خود را تصحیح کند.

وی یادآورشد: مرحوم صابری می‌دانست چگونه مطالب را بیان کند، او تعهد در گفتار و نوشتار داشت و امروز باید این تعهد در رسانه‌های ما متجلی شود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم انتقال تجربیات پیشکسوتان روزنامه نگاری، طنزنویسی و نویسندگی به نسل جوان ادامه داد: باید با استفاده از همه توانمندی‌ها و بکارگیری همه ظرفیت‌ها مسیری طراحی کنیم که به نشاط اجتماعی منجر شود.

وی افزود: باید فضای جامعه به سمت نشاط اجتماعی پیش برده و روح امید را در جامعه بدمیم. مسایل و مشکلات اقتصادی وجود دارد اما کنشگران باید آسیب‌شناسی کرده و جامعه را بشناسند و طبق آن برنامه‌ریزی داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha