۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۲۸
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85462425
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار مجدد پادشاه اردن درباره حمله رژیم صهیونیستی به رفح

تهران- ایرنا- پادشاه اردن امروز (سه شنبه) در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا، ضمن تأکید مجدد بر ضرورت آتش بس فوری در نوار غزه، درباره هر گونه حمله نظامی رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اردنی الهدیل، «ملک عبدالله دوم» در این دیدار که در کاخ الحسینیه و با حضور «حسین بن عبدالله دوم» ولیعهد این کشور برگزار شد، خواستار اقدام فوری برای توقف فاجعه بشری در نوار غزه و حفظ جان غیر نظامیان بی دفاع شد.

پادشاه اردن با اشاره به ضرورت ارسال مداوم کمک های بشردوستانه به ویژه کمک های پزشکی به نوار غزه، تصریح کرد: هر گونه عملیات نظامی در رفح، بسیار خطرناک خواهد بود و در نتیجه آن پیامدهای فاجعه بار جنگ کنونی در نوار غزه ممکن است به سایر بخش های خاک فلسطین از جمله کرانه باختری و بیت المقدس و سراسر منطقه کشیده شود.

ملک عبدالله دوم، همچنین با اشاره به اهمیت کمک به آژانس امدادرسان آنروا تأکید کرد که این آژانس شریان اصلی تأمین مایحتاج زندگی حدود ۲ میلیون آواره فلسطینی در نوار غزه و ارائه خدمات اولیه به آوارگان فلسطینی در مناطق تحت پوشش و فعالیت خود است.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور در دیدار با ملک عبدالله دوم درباره تلاش های دیپلماتیک برای برقراری صلح دائمی در منطقه گفت وگو کرده است.

براساس این بیانیه، بلینکن و ملک عبدالله درباره روند تشکیل کشور مستقل فلسطین و ارائه تضمین های امنیتی به رژیم صهیونیستی تبادل نظر کردند.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا همچنین آمده است طرفین تلاش ها برای تسریع ارسال زمینی کمک های بشردوستانه برای اهالی غزه از اردن را مورد بحث قرار دادند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha