آوای لبخند مهربان در قزوین با نسخه اجتماعی مشکلات نیازمندان را رفع می‌کند

قزوین - ایرنا - مدیرعامل موسسه خیریه آوای لبخند مهربان گفت: بنیاد خیریه آوای لبخند مهربان ۱۶ ماه است که در قزوین با طرح یک نسخه اجتماعی در جهت رفع مشکلات نیازمندان فعالیت می‌کند.

به گزارش ایرنا محمدرضا جعفری میزوجی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: این خیریه با طرح یک نسخه اجتماعی آغاز به کار کرد و براساس این طرح اقداماتی از جمله تست روانشناسی، بررسی شرایط و نوشتن نسخه توسط مددکاران در خصوص مراجعه کنندگان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: موسسه خیریه آوای لبخند مهربان با مجوز رسمی از وزارت کشور در سال ۱۴۰۰ با شماره ثبت ۱۲۳۳ خدمات متنوعی از جمله رفاهی، معیشتی و آموزش با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار این استان را ارایه می‌دهد.

جعفری اضافه کرد: ۳۷ روانشناس و مددکار در این موسسه فعالیت دارند و ۳۰ تا ۴۰ درصد بودجه آن توسط کمک های مردمی و مابقی توسط خود این موسسه تامین می‌شود.

به گفته این مسوول، ۸۸۰ نیازمند در سال گذشته به این موسسه مراجعه کردند که ۹۲۵ سبد معیشتی به آنان اهدا شد که هزینه هر یک از این سبدهای معیشتی ۲۰ تا ۴۰ میلیون ریال بود.

مدیرعامل موسسه خیریه آوای لبخند مهربان خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه این موسسه در مرکز شهر قزوین مشغول به فعالیت است ۷۰ درصد مراجعان آن از شهر قزوین و ۳۰ درصد افراد هم از سایر نقاط استان بودند.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد مالی این موسسه در یک سال گذشته، تاکید کرد: ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در حوزه معیشتی، ۲۰ میلیارد ریال در بخش های اجتماعی، فرهنگی و مسکن خانوارها و همچنین یک میلیارد ریال نیز در حوزه اوقات فراغت زنان و کودکان بی سرپرست استان قزوین طی این مدت از سوی این موسسه هزینه شده است.

جعفری با بیان اینکه وزارت کشور، بهزیستی، معاونت درمان و کمیته امداد بر فعالیت‌های موسسه نظارت می کنند، اضافه کرد: تهیه ۹۵۰ دست سبد پوشاک و ۲۹۴ سبد تحصیلی برای کودکان، برگزاری ۱۴۷ مورد جلسه روان شناسی، ۹۰ مورد جشن تولد برای کودکان بی سرپرست، ۲۳ اردوی تفریحی، ۱۸ کارگاه تخصصی در حوزه خلاقیت و ۲۲ کارگاه آموزشی در حوزه فرزندپروی برای زنان، تهیه ۱۲ مورد جهیزیه و ارایه ۳۰ مورد خدمات مسکن از جمله فعالیت‌های این موسسه در سال گذشته بود.

وی ادامه داد: شرط اولیه پوشش موسسه، اشتغال خانوارهای مراجعه کننده و تحت پوشش است، ۶۰ خانواده در یک سال گذشته به مرحله توانمندسازی رسیده اند و یک کارگاه خیاطی در شهر قزوین با اشتغال ۲۵ زن سرپرست خانوار هم در این راستا راه اندازی شده است.

جعفری میزوجی ادامه داد: در تلاش هستیم تا بزرگترین مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست، احداث نخستین درمانگاه برای نیازمندان و تحت پوشش قرار دادن یک هزار و ۸۰۰ خانواده را به انجام برسانیم.

مدیرعامل موسسه خیریه آوای لبخند مهربان خاطرنشان کرد: شهروندان قزوینی می‌توانند برای کمک به زنان و کودکان نیازمند استان از طریق شماره گیری #۱۲۳۳ *۷۲۴* اقدام و یا با شماره تلفن ۸-۰۲۸۳۳۲۴۲۲۵۷ با موسسه خیریه آوای لبخند مهربان در تماس باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha