۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۵۷
کد خبر: 85462393
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یوناما حمله تروریستی به مسجد هرات را محکوم کرد

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۵۷
کد خبر: 85462393
یوناما حمله تروریستی به مسجد هرات را محکوم کرد

تهران – ایرنا - دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در بیانیه‌ای حمله تروریستی شامگاه روز گذشته در مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه شهرستان گذره هرات را که طی آن هفت نفر شهید و زخمی شدند، به شدت محکوم کرد و خواستار تحقیقات در این خصوص شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری صدا افغان(آوا)، یوناما در صفحه شبکه احتماعی ایکس خود نوشت که سازمان ملل متحد حمله به مسجد شیعیان در هرات را که منجر به شهادت رسیدن و مجروح شدن دست کم هفت تن از جمله یک کودک شد، محکوم می‌کند. انجام تحقیقات و پاسخگویی عاملان و اقدامات حفاظتی برای جوامع شیعه افغانستان ضروری است.

تاکنون مسوولیت این حمله تروریستی را هیچ فرد یا گروهی برعهده نگرفته است.

به گزارش ایرنا، افراد مسلح ناشناس شامگاه دوشنبه به مسجد امام زمان (عج) در شهرک اندیشه شهرستان گذره در هرات حمله کردند. در پی این حمله مسلحانه که هنگام نماز مغرب و عشا روی داد، دست‌کم هفت تن از نمازگزاران از جمله امام جماعت این مسجد، ۲ زن و یک کودک به شهادت رسیده و تعدادی هم مجروح شدند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده برای همکاری با حکومت سرپرست افغانستان به‌منظور مبارزه با تروریسم آماده است.

شورای سراسری علمای شیعه هرات در واکنش به حمله تروریستی شب گذشته در مسجد امام زمان (عج) با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد انتظار دارد هرچه زودتر عوامل این جنایات شناسایی شده و به اشد مجازات برسند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha