۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۳۱
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85462291
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

افشای جزئیاتی از پیشنهاد مصر برای برقراری آتش‌بس در غزه

تهران- ایرنا- در حالی که قاهره منتظر پاسخ جنبش حماس به پیشنهاد خود برای آتش‌بس در نوار غزه و توافق مبادله اسرا است، منابع آگاه جزئیات جدیدی از پیشنهاد مصر برای توقف این جنگ را فاش کردند.

به گزارش ایرنا، شبکه العربیه در این باره به نقل از یک منبع مطلع اعلام کرد که بازه آتش‌بس موقت پیشنهادی در غزه به ۶ هفته می‌رسد.

این منبع افزود: این بازه زمانی در صورت آزاد نشدن ۲۰ اسیر اسرائیلی از سوی حماس، ممکن است کاهش یابد.

این منبع آگاه همچنین فاش کرد که حماس و رژیم صهیونیستی با پیشنهاد مصر موافقند اما موضوع مشکل ساز، شمار اسیران است.

منبع مذکور ادامه داد: حماس از خواسته خود مبنی بر اعلام پایان جنگ دست نکشیده اما آماده است تا در بازه آتش‌بس موقت، این موضوع را بررسی و بخش اول مبادله اسیران را اجرا کند.

اخیرا منابع فلسطینی گزارش دادند که هیات حماس پس از دریافت طرح پیشنهادی جدید مبادله اسیران و مذاکره با میانجی‌های مصری، قطری و دریافت توضیحات آنها، قاهره را برای رایزنی‌های بیشتر ترک کرده است.

بر اساس این گزارش، هیات حماس مصر را ترک کرده است و با پاسخ کتبی به پیشنهاد آتش بس در غزه، باز می‌گردد.

این در حالی است که «احسان عطایا» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به پیشنهاد مبادله اسیران که از سوی رژیم صهیونیستی ارائه شده است، گفت که این پیشنهاد با مفاد و ابهامات فعلی آن منجر به توافق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد اخیر دارای خلاءهای اصلی و تلاش‌های خبیثانه‌ای است، افزود که این پیشنهاد سه و نیم صفحه‌ای جزئیات سه مرحله‌ای است.

این عضو ارشد جهاد اسلامی اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد مفاد پیشنهادی قبلی در طرح پیشنهادی جدید تغییر نکرده است، بنابر این دستیابی به توافق را رد می‌کنم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha