صدقی: نقش وزیر در موفقیت هاکی‌ روی‌یخ غیرقابل انکار است/ موفق شدیم چون دختران مستعدی داریم

تهران-ایرنا- رئیس انجمن هاکی روی یخ ایران با اشاره به نقش وزیر ورزش در تشکیل این تیم در سال ۲۰۱۶ گفت: نگاه مدبرانه و آینده‌نگری وزیر ورزش باعث شد تا دختران نخبه امروز برای ایران کسب افتخار کنند.

کاوه صدقی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شرایط خوب تیم‌های ملی دختران و پسران کشورمان تاکید کرد: هسته اصلی این تیم از ورزشکاران مستعد و نخبه‌ای شکل گرفت که ورزش خود را از اینلاین‌هاکی آغاز کردند و به دلیل ویژگی‌هایی که داشتند، موفق شدند در مدت زمانی کوتاه، این استعداد خود را اثبات کرده و امروز برای ایران و ورزش کشورمان افتخارآفرین باشند.

وی ادامه داد: وقتی یک تیم خوب،‌ ورزشکاران مستعد و کار گروهی منسجمی را شاهد باشیم باید انتظار چنین موفقیت‌هایی را هم داشت. دختران هاکی روی یخ ایران از ورزشکاران نخبه‌ای تشکیل شده‌ که بدون حاشیه و با توجه و تمرکز به اصل موضوع، تنها با هدف کسب افتخار و موفقیت به زمین می‌روند و برای اعتلای نام ایران و ایرانی تلاش می‌کنند.

صدقی: نقش وزیر در موفقیت هاکی‌ روی‌یخ غیرقابل انکار است/ موفق شدیم چون دختران مستعدی داریم

رئیس انجمن هاکی روی یخ ایران خاطر نشان کرد: بچه‌های ما می‌دانند باید در دوران حرفه‌ای خود چگونه زندگی کنند. یکی از دلایل موفقیت آنها همین موضوع بوده چراکه نگاه حرفه‌ای و درستی به ورزش و مسائل پیرامونی آن دارند. ما با نخبگانی در ورزش طرف هستیم که در مدت زمانی کوتاه موفقیت‌های بسیاری را به دست آورده‌اند و از این پس ما و مجموعه ورزش کشور باید از این ورزشکاران نخبه به خوبی حمایت کرده و آنها را زیر چتر خود بگیرد.

صدقی با تقدیر از وزیر ورزش و جوانان در راستای حمایت از دختران ورزشکار گفت: اگر امروز دختران هاکی روی یخ ایران در چنین جایگاهی قرار گرفته‌اند به حمایت‌های کیومرث هاشمی باز می‌گردد. در سال ۲۰۱۶ وزیر ورزش امروز، ریاست کمیته ملی المپیک را بر عهده داشت و ما هنوز زمین یخ هم نداشتیم اما او از این تیم حمایت کرد و در همان زمان شاهد شکل گرفتم تیم ملی هاکی روی یخ ایران بودیم تا در مسابقات ساپورای ژاپن به میدان برویم.

صدقی: نقش وزیر در موفقیت هاکی‌ روی‌یخ غیرقابل انکار است/ موفق شدیم چون دختران مستعدی داریم

وی یادآور شد: همین حمایت باعث شد تا امروز شاهد افتخارآفرینی دختران ایران در رویدادهای بین‌المللی و برون‌مرزی باشیم و امیدوارم این رشته مدرن که با استقبال گسترده‌ای در سطح جهان مواجه شده روز به روز پیشرفت کند. البته این تازه شروع کار ماست چرا که نگاه و هدف ما این است که در اسفندماه و در بازی‌های المپیک آسیایی هاربین چین با اقتدار وارد میدان شویم و در برابر تیم‌های قدرتمندی از جمله کره جنوبی و ژاپن بازی‌های خوبی را به نمایش بگذاریم. این میدان برای ما یک محک جدی خواهد بود چرا که تیم‌های خوبی حضور خواهند داشت و باید از اعتبار خودمان به شایستگی دفاع کنیم.

رئیس انجمن هاکی روی یخ ایران از برگزاری مسابقات بین‌المللی نوروز خبر داد و گفت: در صدد هستیم خردادماه با حضور ۴ تیم خارجی و ۲ تیم داخلی این مسابقات را در تهران برگزار کنیم، بازی‌های کشورهای اسلامی در تاتارستان روسیه را هم در پیش رو داریم که تیم آقایان ما راهی این رویداد می‌شود، سال قبل دختران و پسران ایران دوره قبل نایب قهرمان شدند و امیدواریم این روند موفقیت هاکی روی یخ ایران همچنان ادامه داشته باشد.

گفتنی است دختران هاکی روی یخ ایران در فروردین‌ماه سال جاری در پیست یخ بیشکک قرقیزستان و در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه با برتری ۴ بر صفر مقابل فیلیپین به مدال طلا و عنوان تاریخی قهرمانی این مسابقات دست پیدا کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha