گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا/زمینه برای همکاری آماده است

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نشست ایران با کشورهای آفریقایی در تهران گام بلند و مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های قاره آفریقا در حوزه‌های مختلف بود.

عزت‌الله اکبری تالارپشتی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا اظهار داشت: نشست و اجلاس ایران با کشورهای آفریقایی در تهران گام مهمی از سوی دولت برای ایجاد ارتباط در حوزه های مختلف با کشورهای آفریقایی بود.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که آفریقا از جهات مختلف ظرفیت های بکر و دست نخورده ای دارد و زمینه برای همکاری های مختلف با کشورهای آفریقایی فراهم است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: واقعیت این است که مناطق دیگر بین کشورها و قدرت ها تقسیم شده اند اما آفریقا هنوز بکر و آماده برای کار و فعالیت در حوزه های مختلف است.

اکبری تالارپشتی خاطرنشان کرد: باید نشست ها با کشورهای آفریقایی به صورت مستمر ادامه داشته باشد و همان طور که گام اول در این زمینه محکم برداشته شده در ادامه، این مسیر با جدیت ادامه پیدا کند.

وی یادآورشد: ما باید ظرفیت های بریکس، شانگهای و اوراسیا را در موضوع ارتباط با کشورهای آفریقایی و استفاده از ظرفیت های بالقوه این کشورها پای کار بیاوریم و بتوانیم از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا، دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا، هفتم اردیبهشت ماه با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشورهای آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی در مرکز همایش‌های اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha