۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۱
کد خبر: 85462101
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تربت‌حیدریه همچنان معضل کمبود فضای آموزشی را یدک می‌کشد

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه با اشاره به کمبود فضای آموزشی گفت: ایجاد و توسعه فضاهای جدید آموزشی از ضروریات آموزش و پرورش این شهرستان است و هنوز مدارس ۲ شیفته در تربت حیدریه وجود دارد.

به گزارش ایرنا، حجت صالحی روز سه‌شنبه در نشست خبری با محوریت گرامیداشت هفته معلم، افزود: کمبود فضای آموزشی در مقطع متوسطه اول و هنرستان‌ها محسوس‌تر است، در عین حال در مقطع ابتدایی نیز با ۲ شیفته کردن مدارس فعلا مشکل کمبود فضای آموزشی تا حدودی برطرف شده است.

وی اظهار کرد: با این حال اکنون ۱۰ باب مدرسه در دستور تخریب داریم که هنوز در حال استفاده هستند.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه در ادامه از اجرای طرح کشوری مجموعه "حیات طیبه" با صرف یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مجموعه شامل چند آموزشگاه است.

وی ادامه داد: ساخت سه تا پنج مدرسه ۱۲ کلاسه همراه با فضاهای جانبی شامل مسجد، کتابخانه، آزمایشگاه، کارگاه و فضای ورزشی با استانداردهای بالا از جمله ویژگیهای مجموعه حیات طبیه است.

عدالت آموزشی در دولت سیزدهم

صالحی در ادامه به رویکرد آموزش و پرورش در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: با توجه به مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه ویژه به مدارس دولتی، بر همین اساس تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را معطوف به مدارس دولتی با رویکرد محرومیت‌زدایی و به ‌خصوص در مناطق کم‌برخوردار کرده‌ایم.

وی همچنین از برقراری عدالت آموزشی در حوزه‌های تجهیز و هوشمندسازی کلاس‌های درسی، استفاده مناسب از دبیران و فرهنگیان در مدارس دولتی و احداث فضاهای آموزشی و ورزشی در سال جاری خبر داد.

مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه افزود: تمام طرح‌های نیمه تمام حوزه آموزش و پرورش این شهرستان مهرماه امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی همچنین به اقدامات دولت سیزدهم برای فرهنگیان اشاره کرد و گفت: سرانجام رتبه‌بندی معلمان بعد از یک دهه در این دولت اجرایی و پرداختی‌ها و معوقات نیز واریز شد.

صالحی ادامه داد: نیروهای جدید جذب شده با مساعدت اداره کل، در مقطع متوسطه و ابتدایی برای شهرستان به‌کارگیری می‌شوند، درحالیکه در گذشته به مناطق مختلف اعزام می‌شدند.

وی گفت: در عین حال امسال ۱۲۰ نفر در مقطع ابتدایی و ۵۵ نفر در مقطع متوسطه آموزش و پرورش تربت حیدریه جذب شدند.

دستاوردهای آموزش و پرورش تربت حیدریه

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش تربت‌حیدریه نیز در ادامه گفت: اکنون مجموع دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم این شهرستان ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر است که از این تعداد ۱۰ هزار نفر در مقطع متوسطه اول و با ترکیب جنسیتی برابر، مشغول تحصیل هستند.

محمد محمودی افزود: در مقطع متوسطه دوم نظری پنج هزار نفر و در متوسطه دوم فنی و حرفه‌ای سه هزار و ۵۰۰ نفر با ترکیب جنسیتی ۶۰ درصد دختر به ۴۰ درصد پسر مشغول به تحصیل هستند، همچنین ۱۰ مدرسه شبانه‌ با ظرفیت نزدیک با چهار هزار نفر در حال آموزش این دانش آموزان شبانه هستند.

وی گفت: چهار واحد از هنرستان‌های تربت‌حیدریه دخترانه و ۲ واحد از این تعداد به صورت غیردولتی فعالیت می‌کنند.

محمودی اضافه کرد: بر این اساس هنرجویان پسر فنی و حرفه‌ای تربت‌حیدریه در ۱۵ رشته، دختران فنی و حرفه‌ای در هفت رشته و هنرجویان پسر رشته‌های کار و دانش در ۱۵ رشته و دختران نیز در هشت رشته تحصیل می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش تربت‌حیدریه در ادامه به کسب رتبه‌های برتر اشاره کرد و گفت: در مقطع متوسطه در المپیادهای کشوری مقام برتر توسط دانش‌آموزان کسب شده که می‌توان به مدال طلا در رشته مدیریت اقتصاد و نانو و همچنین مدال برنز در المپیاد جغرافیا اشاره ‌کرد.

وی بیان کرد: در کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ نیز با ۷۰ رتبه زیر هزار رتبه سوم استان و در مجموع در شاخص‌های مختلف تحصیلی بین ۴۷ اداره آموزش و پرورش استان، رتبه دوم را کسب کرده‌ایم.

به گفته وی، پارسال در مقطع متوسطه اول، هفت رتبه کشوری در جشنواره نوجوان خوارزمی و ۵۰ رتبه استانی کسب شد.

به گزارش ایرنا، اکنون در شهرستان تربت‌حیدریه ۴۸ هزار دانش‌آموز در ۲۸۵ مدرسه با کمک ۲ هزار و ۳۶۸ نفر معلم مشغول تحصیل هستند.

با احتساب کارکنان، مجموع جامعه فرهنگی این شهرستان پنج هزار و ۶٠٠ نفر است.

مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه علاوه بر اینکه قطب درمان منطقه جنوب خراسان رضوی است، با مزیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی، معدن، صنعت و تجارت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha