۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85462000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه‌ها مکلف به اختصاص بخشی از اعتبارات خود به مهارت‌آموزی کارگران شدند

سنندج- ایرنا- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: طبق مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند بخشی از بودجه عمرانی سالانه (اعتبارات تملک دارایی) خود را صرف آموزش مهارت به کارگران کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد عظیمی روز سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر در سنندج اظهار کرد: امسال در راستای تحقق شعار سال و کمک به صنعت و اقتصاد، ظرفیت مراکز جوار کارگاهی ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی از رشد ۳۵ درصدی حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای و ۴۰ درصدی سنجش صلاحیت حرفه ای در سال گذشته خبر داد و افزود: پارسال واگذاری امر آموزش فنی و حرفه‌ای به بخش خصوصی هزار و ۱۴۰ درصد افزایش یافت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: سال گذشته در حوزه کاهش نرخ بیکاری اتفاق قابل توجهی افتاد و یکی از وعده های دولت در حوزه اشتغال محقق شد، ضمن اینکه صدمات حین کار در سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافت.

عظیمی اضافه کرد: استان کردستان صفحات زرین از تاریخ پرافتخار کشور به نام خودشان ثبت کرده‌اند و نقش ممتاز این دیار غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های فراوانی است، افزود: یکی از این ظرفیت‌ها، سرمایه نیروی انسانی است و یکی از ماموریت‌های دستگاه‌ها به ویژه رسانه‌ها، معرفی درست توانمندی‌های استان است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور، گارگران را مجاهدان عرصه اقتصادی دانست و یادآور شد: هرچه قدر بخش خصوصی را تقویت و شرایطی را فراهم کنیم و مردم امور اقتصادی را دست بگیرند، موفقیت بیشتری خواهیم داشت.

لزوم توجه به معیشت کارگران

امام جمعه سنندج هم در این مراسم کارگران را عامل چرخش چرخ اقتصاد کشور دانست و گفت: تحقق شعار سال با تقویت واحدهای تولید، مشارکت مردم و توجه به قشر کارگران میسر است.

ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه دین اسلام ارزش والایی برای کار و تلاش قائل است، افزود: تنها راه توسعه کشور، توجه به بخش تولید و معیشت قشر کارگر است.

وی تاکید کرد: امروز دشمنان انگشت تهدیدشان را روی اقتصاد کشورمان گذاشته‌اند و چاره این است همه نسبت به کمک به رونق تولید، صنعت و کشاورزی، احساس مسئولیت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha