معاون خدمات شهری کربلا: نظم مواکب اصفهانی‌ها در اربعین زبانزد است

اصفهان-ایرنا- مواکب اصفهانی‌ها در کربلا بدلیل خلاقیت‌ و نظمی که در خدمت‌رسانی دارند، زبانزد است و همواره با استقبال زائران اربعین حسینی (ع)روبه‌رو می‌شوند.

موکِب به ایستگاه‌های خدمات‌رسانی به زائران(اسکان و پذیرایی) در مکان‌های مقدس مذهبی گفته می‌شود. جمع آن مواکِب است و به مسوولان موکب، «موکب‌دار» گفته می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی یحیی عبد روز سه‌شنبه در ستاد «اربعین حسینی» استان اصفهان در استانداری افزود: اصفهانی‌ها در ایام اربعین بسیار متفاوت‌ از سایر شهرها عمل می‌کنند و معتقدند خاک آغشته به خون سیدالشهداء(ع) حرمت دارد و نباید زباله‌ای بر روی زمین ریخته شود.

وی با بیان اینکه سالانه پنج میلیون نفر به زائران اربعین حسینی اضافه می‌شود، عنوان کرد: سال گذشته شاهد حضور ۲۲ میلیون زائر در عراق بودیم و بر اساس پیش‌بینی‌ها در اربعین سال جاری، این رقم به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.

معاون خدمات شهری کربلا گفت: اربعین یک رویداد جهانی محسوب می‌شود و برگزاری شایسته آن برای جهان اسلام قرین موفقیت است، از این رو باید با هم‌افزایی و برنامه‌ریزی، زیباترین منش و رویکرد شیعه حضرت علی(ع) را به جهانیان نشان دهیم.

وی با پاسداشت یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ما و ایرانیان یک گروه مشترک با هدف خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله(ع) هستیم و هیچگونه جدایی بین ما وجود ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: ستاد اربعین حسینی استان بصورت ماهانه با هدف ایجاد آمادگی در برگزاری شایسته این رویداد جهانی برگزار می‌شود.

محمدرضا جان نثاری با بیان‌اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم دیار اصفهان در اربعین حسینی مهمان برادران عراقی خود هستند، افزود: لازم است از مهمان نوازی بی‌نظیر مردم و دولت عراق در ایام اربعین که یک الگوی شایسته برای جهانیان است نیز قدردانی ‌کنیم.

معاون استاندار اصفهان افزود: آمادگی داریم تحت نظر دولت عراق هر کمکی را که مسوولان این کشور برای برگزاری اربعین حسینی تشخیص می دهند، انجام دهیم.

وی تصریح کرد: همه شهرداران استان با محوریت شهرداری اصفهان همکاری لازم را با خدمات شهری کربلا در ایام اربعین داشته باشند.

به گزارش ایرنا، هر سال بیش از ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق مقارن با ایام اربعین حسینی برپا می‌شود .

«پیاده‌روی اربعین» یک گردهمایی مذهبی است که از سوی مسلمانان شیعه بصورت پیاده‌ از مسیرهای منتهی به کربلا به‌منظور زیارت و جمع شدن در چهلمین روز پس از شهادت امام حسین(ع) در کربلا انجام می‌شود.

در این آیین؛ جمعیت باشکوهی از مسلمانان کشورهای همسایه و سراسر جهان شرکت می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha